فرمانده قرارگاه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه:

سپاه در خدمت رفاه و امنیت مردم و کشور است

سردار جواد استکی در جمع رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: هر تهدیدی را در هر نقطه ای از دنیا با پاسخ کوبنده جواب خواهیم داد.
کد خبر: ۸۸۸۳۴۷۶
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده قرارگاه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه در سفر به استان با حضور در جمع فرماندهان، مسئولین، مدیران و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این استان ، تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام را مایه افتخار چهارمحال و بختیاری و کشور ایران دانست.

سردار سرتیپ پاسدار جواد استکی، در دو بخش از سخنان خود به تشریح اهمیت انقلاب اسلامی بعنوان زلزله سیاسی در عصر حاضر اشاره کرد و سپس جایگاه و اهمیت سپاه در پاسداری از دستاوردها و ارزش های انقلاب را تبیین کرد.

وی، تصریح کرد: بسیاری از نظریه پردازان دنیا اعتقاد دارند که پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، یک زلزله سیاسی در عالم بود. زلزله ای که در سطح راهبردی و استراتژیک دنیا قلمداد کردند.

سردار استکی، ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) یک شخصیت مذهبی، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی، نظامی، اجتماعی و در یک کلام، شخصیتی در همه عرصه ها و ابعاد بود.

وی، اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) مانند آقا امیرالمؤمنین علیه السلام، در مقابل استکبار و ظلم می ایستاد و برای مظلومین متواضع بود و همواره خود را خادم مستضعفین و کوخ نشینان می دانست.

فرمانده قرارگاه سیدالشهداء علیه السلام نیروی زمینی سپاه، گفت: اندیشه و تفکر و رفتار حضرت امام خمینی(ره)، نگاه جهانیان بویژه مستضعفین و ملتهای مظلوم را به سوی جمهوری اسلامی ایران برگرداند و الهام بخش ساختار جریان مقاومت و همه کسانی شد که در مقابل مستکبرین قد علم کردند.

سردار استکی، افزود: تشکیل بسیج مردمی، یکی از نظریه های مؤثر حضرت امام خمینی(ره) بود که همه اقشار مردم را به میدان آورد و در دفاع مقدس نیز توانستیم دشمن را از خاک میهن اسلامی عقب رانده و به تدریج وارد سرزمین دشمن نیز بشویم.

وی، با تأکید بر اینکه هر ایرانی بسیجی رزمنده و مدافع ارزشهای اسلامی است، گفت: امروز اندیشه های والای حضرت امام خمینی(ره) همچنان زنده و باقی هستند، و مقاومت مردمی در سوریه، یمن و عراق نشان می دهد که این اندیشه پایدار و الهام بخش ملتهای مظلوم جهان است.

فرمانده قرارگاه سیدالشهداء علیه السلام نیروی زمینی سپاه، با اشاره به خیل داوطلبان اعم از؛ پزشک و مهندس، کارگر و کارمند، دانشجو و کشاورز، که برای حضور در جبهه مقاومت لحظه شماری می کنند، گفت: اندیشه های خلل ناپذیر مکتب حضرت امام(ره) که برگرفته از سیره ائمه معصومین علیهم السلام است، امروز نیز با هدایت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، کارگشای امت اسلام می باشد و توانسته روح مبارزه را در اقصی نقاط دنیا گسترش دهد.

سردار استکی، به گوشه هایی از جنایت های آمریکایی ها در ایران از کودتای 28مرداد(نوژه) تا حمایت همه جانبه از صدام در جنگ تحمیلی و پشتیبانی از گروهک منافقین و ترور شخصیت های بزرگ نظام و دانشمندان هسته ای، اشاره کرد و افزود: غیرقابل اعتماد بودن سردمداران آمریکا در بحث مذاکرات هسته ای که ابتدا مقام معظم رهبری نیز فرمودند به این موضوع خوشبین نیستم، با تحریم های جدید و عدم اقدام جدی در برداشتن تحریم های قبلی، بر همگان روشن شد.

وی، مقاومت کره شمالی در برابر زیاده خواهی آمریکا و دولت های غربی را یادآور شد و تصریح کرد: کره شمالی که کوچکتر از ایران اسلامی است و از موقعیت استراتژیک و ژئوپلوتیک کشور ما نیز برخوردار نیست، با مقاومت در برابر آمریکا توانست آنها را به عقب براند و امروز ترامپ برخلاف نظریات اولیه خود که تهدید نظامی می کرد، رهبر کره شمالی را فردی باهوش می داند و حاضر به مذاکره با وی شده است.

سردار استکی، با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره)، تأکید کرد: اگر یک قدم در برابر دشمن عقب نشینی کنیم، دشمن صد قدم به سوی ما پیش روی خواهد کرد؛ لذا تنها راه ما ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان انقلاب اسلامی و تکیه به قدرت درونی کشور و ظرفیت های داخلی است.

این فرمانده ارشد سپاه در بخش دیگری از سخنان خود، حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات را مُهر تأیید دیگری بر نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: در همه جای دنیا، میزان مشارکت مردم در انتخابات نشانه دموکراسی آن کشور است و در کشور ما حضور بالای 70درصدی مردم در انتخابات قدرت ملی را به رخ جهانیان کشید؛ هرچند معیارهای دوگانه آمریکایی ها و غربی ها درباره جمهوری اسلامی نمی گذارد واقعیات را بیان کنند و همواره به روند دموکراسی در کشور ما خدشه وارد می سازند.

سردار استکی، با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و رهبری در جمهوری اسلامی ایران، افتخار و عزت و عظمت ملت و کشور ما در چشم جهانیان را مرهون رهبری های داهیانه و تدابیر حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: دشمن بیشترین هجمه را به سمت ولایت فقیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشانه رفته است؛ زیرا به اهمیت رهبری و بازوی پرقدرت ولایت که سپاه می باشد پی برده است.

وی، تصریح کرد: بعنوان سربازان ولایت، باید جایگاه این مقام و نقش آن در حفظ و بقای انقلاب و ارزش های والای اسلامی را برای دیگران تبیین کنیم .

سردار استکی، با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روز اول تأسیس هیچ امکاناتی نداشت؛ اما در ادامه و طی دوران دفاع مقدس با غنیمت های گرفته شده از دشمن بویژه بعد از عملیات فتح المبین، یگان های توپخانه و زرهی و ... خود را تشکیل داد؛ گفت: سرمایه اصلی سپاه را نیروی انسانی مؤمن، معتقد، کارآمد، انقلابی، مخلص، باتقوا، بی علاقه به دنیا، معتقد به حمایت از مستضعفین، مقید به ظلم ستیزی، معتقد به اتصال این نظام به حکومت جهانی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تشکیل می دهد.

این فرمانده ارشد نظامی، تصریح کرد: با این نیروی انسانی کارآمد، سپاه خلل ناپذیر است و پاسدار با اعتقاد راسخ برای خدا می جنگد و برای رضای خدا کار می کند. و تکلیف محور است. پاسدار نمی خواهد حرف رهبر و فرمانده اش بر زمین بماند و سپاه در هر عرصه ای که نیاز بداند وارد می شود و امروز سپاه، سرمایه اصلی انقلاب و مردم است.

وی، با اشاره به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری نیز، گفت: فرمان آتش به اختیار فرماندهی معظم کل قوا در بحث فرهنگی است؛ چون دشمن در جاهای مختلف نفوذ کرده و نیروهای انقلابی باید با فکر، تدبیر، نقشه درست، بدون بهانه دادن به دشمن، کار تمیز و خودجوش دشمن را هدف قرار دهند.

سردار استکی، امر به معروف و نهی ازمنکر را مصداق آتش به اختیار دانست و حفظ ارزشها را اصلی ترین هدف در این راستا تعریف کرد.

وی، موضع گیری ها و هجمه های سنگین علیه سپاه را ناشی از اغراض دشمنان برشمرد و همسویی برخی در داخل با دشمنان را مورد نکوهش قرار داد و با بیان اینکه؛ سپاه در خدمت رفاه و امنیت مردم و کشور است، گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء با بکارگیری 5هزار پیمانکار داخلی، تنها به فکر حل مشکلات کشور و مردم و انجام مأموریت های خواسته شده بوده و علی رغم اینکه 23 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است؛ اما برای رفاه مردم و پیشرفت کشور کار می کند.

سردار استکی، سپاه را یک نهاد فراملی، فراجناحی دانست که در دنیا مطرح است و موازنه قدرت در عرصه بین الملل و منطقه را بر هم زده است.

وی، در پایان گفت: قدرت موشکی برای تأمین امنیت کشور و بعنوان قدرت دفاعی و بازدارنده برابر دشمنان انقلاب اسلامی است و همه بدانند که هر تهدیدی را در هر نقطه ای از دنیا با پاسخ کوبنده جواب خواهیم داد.

تشریح وضعیت جبهه مقاومت از دیگر بخشهای سخنرانی سردار استکی در جمع فرماندهان، مدیران، مسئولان و کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام بود که به صورت ویدیوکنفرانس برای نواحی مقاومت شهرستان های 9گانه استان چهارمحال و بختیاری نیز پخش می شد.

ارسال نظرات