همسر شهید مدافع حرم حیدری در برنامه "در کوی نیکنامان" فرهنگسرای گلستان عنوان کرد:
در برنامه "در کوی نیکنامان" این هفته فرهنگسرای گلستان از هانیه مالمیر، همسرشهید مدافع حرم مهندس مهدی حیدری تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۸۳۴۶۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، همسر شهید مدافع حرم در این برنامه با بیان اینکه سال 86 با شهید مدافع مهندس مهدی حیدری ازدواج کردیم و حاصل این ازدواج محمدمهدی پنج ساله است، گفت: همسرم در دفاع از حرم حضرت زینب(س) ۲۱ دی ماه سال 94 در سوریه و در جریان مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری به آرزوی دیرینه خود رسید و شهید شد اما پیکرش خرداد 95 یعنی 5 ماه بعد از شهادتش به کشور بازگشت.
هانیه مالمیر با اشاره به اینکه در جواب همه کسانی که می گویند همسرتان چقدر پول گرفته می گویم ما بعد از شهادت همسرم خیلی چیزها گرفتیم اما پول نبود، افزود: من از شهادت همسرم صبر زینبی گرفتم و محمدمهدی فرزندمان سربلندی فرزند شهید بودن را گرفت. هرچند ما ریالی نگرفتیم اما  در مقابل این داشته ها هرچقدر هم پول بدهند ارزشی ندارد چون شهدای مدافع حرم لیاقت شهادت را از حضرت زینب می گیرند و این بر همه داشته های دنیوی ارجحیت دارد.
وی اظهار داشت: در زمان خدمت جزو نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بودند زمانی که تصمیم به رفتن گرفتند بارها درخواست اعزام دادند اما رد شد تا اینکه بالاخره با پافشاری بسیاری که کردند توانستند با نیروهای گردان فاتحین خودشان را به سوریه برسانند.
این همسرشهید در ادامه عنوان کرد: اوضاع این روزها خیلی بهتر از روزهایی است که پیکرشان بازنگشته بود اگرچه چیز خاصی از بدنشان به کشور بازنگشت اما همان هم غنیمت بود چون بازگشت همین یک تکه جسمشان به آرامش پیداکردن فرزندم کمک کرد.
وی تصریح کرد: محل خاکسپاری همسرم در امامزاده طاهر و مطهر (ع) است محمدمهدی روزها عادت دارد به اینکه چند دقیقه برود سرمزار پدرش حتی پیش آمده از آرامش روی سنگ قبر خوابش هم برده است و من وقتی می بینم فرزندم اینطور آرام است و دوست دارد ممانعتی نمیکنم.
هانیه مالمیر با تأکید بر اینکه شرط آرامش و پشتوانه روحی مبارزان و مدافعان حرم آرامشی است که در سایه حضور زن معنی پیدا می کند، خاطر نشان کرد: مادران و همسران شهدای مدافع حرم با آرامش و امنیت خاطری که برای فرزندان و همسرانشان ایجاد می کنند نقش اصلی خود را ایفا می کنند؛ ما یاد گرفته ایم که زن باید در هر نقش و جایگاهی پشتوانه ای باشد برای رسیدن مرد به هدفش مگر ما هدفی والاتر از دفاع از دین، اعتقادات، حرمین شریفین، کشور و ناموس داریم؟
همسر شهید مدافع حرم مهندس مهدی حیدری در پایان با تأکید بر اینکه فرهنگ شهادت و دفاع نباید از زندگی نسل های ما حذف شود هر نسلی باید بداند این کشور در  سال های بحرانی و خطرناک با جانفشانی شهدا و گذشت خانواده هایشان سربلند مانده است و این خصیصه باید به نسل های بعد منتقل شود تأکید کرد: مراکز فرهنگی که مرکز تجمع قشرهای مختلف مردم هستند بهترین مکان ها برای مرور آرمان های شهدا و ترویج فرهنگ دفاع و شهامت است خوشحالم که فرهنگسراها در مناطق مذهبی و پراستقبال مردم مانند منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان در ترویج این فرهنگ و گرامیداشت شهدا پیشگام هستند.
گفتنی است علاقمندان به شرکت در برنامه «در کوی نیکنامان» که هر هفته می توانند به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک میدان هلال احمر، خیابان گلستان ، جنب بوستان فدک مراجعه کنند یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند .

ارسال نظرات