خبرهای داغ:
خانم دکتر صادقی بااشاره به بحث تحکیم خانواده گفت:خانواده به عنوان اصلی‌ترین پایگاه‌های رشدو شکوفایی شخصیت وپرورش مهارت‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان، اساسی‌ترین سهم را در سلامت و اعتلای جوامع بشری بر عهده دارد.
کد خبر: ۸۸۸۳۴۲۱
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خور: کارگاه مشاوره خانواده با حضور خانم دکتر صادقی و خانم دکتر بیگی با موضوعات مهارتهای همسرداری ومهارتهای فرزند پروری روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در  شهر های خور ، فرخی و جندق برگزار شد.

دکتر صادقی گفت:در فرهنگ اسلامی، خانواده به مثابه دژی محکم و استوار، بیشترین مسئولیت را در رُشد، تحوّل، تربیت و سعادت انسان‌ها و جوامع بشری بر عهده داشته و دارد. از دیدگاه اسلام خانواده کانونی است که در آن، ارزش‌های اخلاقی، باورهای دینی و روابط اجتماعی شکوفا گردیده و از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد و زمینه رُشد عاطفی و تربیت اخلاقی و اجتماعی اعضای خانواده فراهم می‌گردد

دکتر بیگی نیز گفت:خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی و زیربنای جوامع و منشأ فرهنگ ها و تمدن ها در تاریخ بشر بوده. پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی اش، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن، موجب دورشدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است. نهادهای اجتماعی زیادی در اطراف ما وجود دارد مثل اداره، مدرسه و ... ولی کوچکترین نهاد اجتماعی خانواده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها