مدیر کل امور روستایی مازندران با بیان لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها، بر تهیه شناسنامه اشتغال روستایی تأکید کرد و گفت: ایجاد حتی یک شغل در بین روستائیان باید در این دفترچه ثبت شود.
کد خبر: ۸۸۸۳۳۸۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جان‌الله عبدی در آئین افتتاح همزمان 26 پروژه عمرانی 12 روستای بخش امامزاده عبدالله این شهرستان به مناسبت گرامی‌داشت روز دهیاری در روستای ورامده، اظهار کرد: امروزه روستاها بسیاری از امکانات موجود در شهرها را در اختیار دارند و ظرفیت و منابع در روستاها موجود است.

وی با اعلام اهمیت ویژه تثبیت جمعیت در روستاها، افزود: اقتصاد شهرها وابسته به تولیدات روستاها است و باید این اتفاق در کشور بیافتد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با تأکید بر ایجاد بازارچه دائمی در روستاها و استقبال گردشگران از آن، بیان کرد: این مهم با استاندار مازندران در جریان گذاشته شد و استاندار قول مساعد برای همکاری و حمایت را داد.

این مسؤول با بیان لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها، بر تهیه شناسنامه اشتغال روستایی تأکید کرد و گفت: ایجاد حتی یک شغل در بین روستائیان باید در این دفترچه ثبت شود.

عبدی با اشاره به اینکه در زمینه جبران خسارت‌ها طی بروز حوادث برای بیمه کردن خانه‌های روستایی با یک شرکت بیمه تفاهم‌نامه امضا شده است، ادامه داد: امنیت شغلی دهیاران امروزه از مهم‌ترین دغدغه‌ها است هر چند ایجاد درآمد پایدار در روستاها هم دیگر دغدغه است.

وی با اعلام اینکه در لایحه مورد نظر پیش‌بینی شد تا عوارض سالانه خودروها باعث ایجاد درآمد پایدار در روستاها شود، بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی در روستاها نباید کم شده بلکه باید روز به روز افزایش یابد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: امسال وضعیت اعتباری خوبی داریم و سهم دهیاری‌ها در میزان بودجه از 15 درصد به 20 درصد رسیده است.

این مسؤول با اعلام اینکه انتظار می‌رود تا دهیاران با برنامه کار کنند و دست به اجرای پروژه‌های عمرانی بزنند، بیان کرد: پروژه‌های نیمه‌کاره در روستاها به پایان برسد و به جای ایجاد پروژه‌های جدید، پروژه‌های نیمه‌کاره افتتاح شود.

عبدی با اشاره به اینکه در بحث توسعه اقتصادی اقدامات خوبی در دستور کار داریم، اظهار کرد: هم‌اکنون یک هزار و 600 روستای مازندران وصل به پهنای پرسرعت اینترنت هستند که در سال جاری این تعداد به 2 هزار و 300 روستا می‌رسد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها