فرماندار شاهرود:

شاهرود ۲۰۰لیتر کمبود آب دارد

سیدمحمدرضاهاشمی در نخستین جلسه مدیریت بحران سال جاری شاهرود گفت: شاهرود ۲۰۰لیتر کمبود آب دارد و این عزم جدی را از دستگاه‌های متولی می‌طلبد تا بتوانند نسبت به فرهنگ‌سازی و تأمین آب شرب کوشا باشند.
کد خبر: ۸۸۸۳۳۷۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود سید محمدرضا هاشمی در نخستین جلسه مدیریت بحران سال جاری شاهرود به میزبانی تالار ولایت فرمانداری، ضمن بیان اینکه این شهرستان به علت واقع‌شدن در مسیر ترانزیت تهران به مشهد سالانه میزبان هزاران زائر و مسافر است لذا این مهم می‌طلبد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی بهترین خدمات در حوزه زیرساخت گردشگری شهرستان ارائه شود، ابراز کرد: طی تعطیلات عید فطر هشت هزار نفر از آبشار مجن و ۱۵ هزار نفر از جنگل ابر بازدید کردند که با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از نقاط گردشگری شاهرود اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های متولی درزمینه نظارت و اسکان مسافران باید فعالیت مستمری داشته باشند.

وی افزود: نظارت بر عملکرد نانوائی‌ها و کسبه حاشیه پارک‌ها، تأمین روشنایی و برقراری امنیت، نظارت بر خودپردازها و وضعیت اسکان مسافران ازجمله مواردی است که باید دستگاه‌های متولی باید نسبت به آن‌ها حساس باشند و با توجه به اینکه سالانه ۲۰میلیون زائر از استان سمنان عبور می‌کنند با روان شدن ترافیک شهری می‌توانیم در ایجاد ماندگاری بیشتر مسافران در شهرستان و تحقق شعار سال کمک کنیم.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه خوشبختانه موردی از تب کریمه کنگو در شهرستان مشاهده نشده است، ابراز داشت: در حوزه کشتارگاه‌ها و قصابی‌ها باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا با توجه به اینکه با عوامل پیشگیرانه تاکنون موردی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کل شهرستان گزارش نشد اما این مهم می‌طلبد تا با ایجاد نظارت‌های بیشتر بر حوزه دامپزشکی و بهداشت بتوانیم بیماری تب کریمه کنگو را ریشه‌کن کنیم.

هاشمی بابیان اینکه دستگاه‌های متولی باید آماده مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها باشند، تصریح کرد: مردم نسبت به محیط‌زیست حساس و دغدغه مند هستند و به‌دقت از آن پاسداری می‌کنند با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم و مسافران زیادی از حوزه جنگل و منابع طبیعی استفاده می‌کنند باید دستگاه‌های متولی نسبت به مهار آتش‌سوزی احتمالی پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: مهم‌ترین بحران شاهرود مسئله تأمین آب شرب است که با افزایش آگاهی‌ها در بهینه‌سازی مصرف آب در مصارف خانگی و کشاورزی امیدواریم بتوانیم شاهد کاهش مصرف آب در شهرستان باشیم.

معاون استاندار سمنان یادآور شد: شاهرود ۲۰۰لیتر کمبود آب دارد و این عزم جدی را از دستگاه‌های متولی می‌طلبد تا بتوانند نسبت به فرهنگ‌سازی و تأمین آب شرب کوشا باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار