مشق عشق در سنگر جبهه و جهاد

کد خبر: ۸۸۸۳۳۵۵
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید ابوبكر امان‌الهی فرزند كریم دراولین روز از شهریورماه سال 1343 در شهرستان بانه دیده به جهان گشود. پدرش کشاورزی می کرد و مادرش به کار خانه داری مشغول بود.

 

ابوبکر جوانی آرام و سربه زیر بود. به هنگام تحصیل در مدرسه با تمام وجود درسش را ادامه می داد و در حالیکه سن و سال كمی داشت در اوقات فراغت و غالباَ در فصل به عنوان شاگرد مغازه مشغول فعالیت می شد تا گوشه‌ای از هزینه‌های زندگی خود و خانواده اش را تأمین نماید.

 

پائیز سال1361 شهید امان‌الهی دانش‌آموز پایه سوم راهنمایی مدرسه سیدقطب بانه بود كه سنگر علم و دانش را رها كرد تا در سنگری دیگر ایفای نقش نماید. با همین عشق با مراجعه به سازمان پیشمرگان مسلمان كرد آمادگی خود را برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و به عنوان رزمنده لباس رزم به تن كرد.

 

بعد از سپری شدن چند سال از عضویت شهید ابوبکر امان‌الهی در جمع رزمندگان سپاه اسلام، این جوان مجاهد در درگیری روستای نیزه رود بانه به اسارت نیروهای ضدانقلاب درآمد و پس از تحمل یكسال رنج اسارت، یازدهمین روز از دیماه سال 1364 شربت گوارای شهادت را سرکشید و در كنار یاران شهیدش در قبرستان عمومی سلیمان بگ بانه آرام گرفت.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات