فرمانده سپاه ناحیه دهلران گفت: برای مقابله با فرهنگ بی حجابی باید از طریق جلسات و کارگاه های فرهنگی خانواده را به این موضوع حساس کرد.
کد خبر: ۸۸۸۳۳۲۵
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار علی آبدونی، فرمانده سپاه ناحیه دهلران، با تشریح نقش حجاب در رشد و تعالی بانوان اظهار کرد: همه می‌دانیم که حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیتی است که زمینه رشد و تعالی بانوان در ابعاد مختلف را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به وجود برخی رویکردهای ضدحجاب در جامعه افزود: برخی افراد در جامعه هستند که یا با فرهنگ و مبانی اسلامی آشنائی ندارند ویا به سبب وابستگی به جریان‌های فکری معاند همچون فمنیست حجاب را مانع رشد و فعالیت زنان در جامعه می‌دانند.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران با اشاره به اینکه نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به‌عنوان یکی از ضروریات باورهای دینی نیازمند برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است، گفت: امروز بدحجابی یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که سایر بخش‌های اجتماع را تحت تأثیر قرار داده و باید با این پدیده برخورد فرهنگی صورت گیرد.

وی به برنامه های هفته عفاف و حجاب توسط سپاه دهلران اشاره نمود و عنوان کرد: اجتماع بزرگ مردمی صیانت از خانواده، نمایشگاه عفاف و حجاب، کارگاه های فرهنگی و ... از جمله برنامه های سپاه در هفته عفاف و حجاب می باشد.

سرهنگ آبدونی با اشاره به 21 تیرماه آغاز هفته عفاف و حجاب افزود:این زمان فرصتی مناسبی است تا مجموعه بانوان با حضور در بدنه جامعه به تبیین رویکردهای ریشه‌ای لزوم وجود عفاف و حجاب در جامعه بپردازند چراکه دیدگاه‌های مخالف حجاب‌، به دنبال منزوی و دور کردن زنان از جامعه هستند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج امر به معروف و نهی منکر توسط بانوان فرهیخته دهلران عنوان کرد: این دسته از بانوان باید با آگاهی بخشی درباره حجاب، دربرابر هنجارشکنان حاضر شده و به صورت عقلائی و منطقی، به بیان لزوم وجود عفاف و حجاب و نقش آن در پیشرفت جامعه بپردازند.

سرهنگ آبدونی عنوان کرد: خانواده‌ها در نهادینه کردن باورها و ارزش‌های دینی افراد نقشی اساسی بر عهده دارند و از این طریق می توان با تشکیل جلسات فرهنگی آنان را نسبت به مسئله حجاب حساس کرد.

ارسال نظرات