نقش صبر در استواری ایمان همچون نسبت سر به بدن است، همان‌گونه که بدن بدون سر هیچگونه فایده‌ای ندارد ایمان بدون صبر هیچ خاصیتی ندارد، صبر و استقامت در ایمان و تأثیر آن در زندگی انسان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
کد خبر: ۸۸۸۳۳۲۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سید عسکری هاشمی‌نسب با تأکید بر صبر و استقامت در زندگی و ایمان به خدا، اظهار کرد: نقش صبر در استواری ایمان همچون نسبت سر به بدن است، همان‌گونه که بدن بدون سر هیچگونه فایده‌ای ندارد ایمان بدون صبر هیچ خاصیتی ندارد، صبر و استقامت در ایمان و تأثیر آن در زندگی انسان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه صبر تنها در صبوری مشکلات خلاصه نمی‌شود و معنای گسترده‌ای دارد، افزود: صبر و استقامت در برابر مشکلات شامل مسائلی است که انسان در مسیر هدف با آن مواجه می‌شود، به‌واقع صبر و استقامت همیشه در مسیر هدف و در راه رسیدن به اهداف عالی است.

امام جمعه موقت بهشهر با اشاره به اینکه صبر در معصیت گناه از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیان کرد: صبر و استقامت در تمام شئون زندگی و توجه به اهمیت صبر در ارتباط با ایمان، صبر و استقامت در برابر مشکلات و در برابر استقامت دشمنان و تقوا از جمله مواردی است که قرآن به آن تأکید کرده است.

این مسؤول با بیان اینکه وظیفه انسان مؤمن شکیبایی در مقابل صبر و استقامت دشمنان است، تصریح کرد: دشمنان اسلام در میدان جنگ تمام تجهیزات خود را بکار می‌گیرند و در این موقعیت وظیفه انسان مؤمن شکیبایی در مقابل صبر و استقامت دشمنان است و باید استقامت خود را چند برابر کند و به‌گونه‌ای عمل کند که دشمنان متوجه این مهم شوند که آنها یک انسان ثابت قدم هستند، مؤمنان باید در تمامی زمینه‌ها در میدان جنگ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی در مقابل استقامت دشمنان که شکست مؤمنان از اهداف اصلی و غایی آنان بشمار می‌آید صبور باشند و با استقامت خود دشمن اسلام را شکست دهند.

هاشمی‌نسب به شهادت آیت‌الله صدوقی دریازدهم تیرماه اشاره کرد و گفت: منافقین کور دل نتوانستند یکدلی و همراهی جمهوری اسلامی را ببینند و به همین دلیل چراغ‌های پر فروغ هدایت نظام و جمهوری اسلامی را ترور کردند، صدوقی همچون مولی متقیان در محراب عبادت غرق در خون جان به جان تسلیم کرد.

وی تصریح کرد: دلیل نام‌گذاری روزهای سال، آشنایی مردم با عملکرد سازمان و نهادهاست، شانزدهم تیرماه که به روز مالیات نام‌گذاری شده است آن چیزی است که دولت متناسب با نیازهای مردم تصمیم می‌گیرد و شهروندان نباید در پرداخت آن کوتاهی کنند و این انتظار دولت‌مردان است، یقیناً شهروندان هم انتظارهایی دارند و آن هم برخورداری از یکسری از امتیازات است.

امام جمعه موقت بهشهر با تأکید بر اینکه مساله حقوق بشر در دنیا و سازمان بین‌المللی به آلت دست ناقضان تبدیل شده است، گفت: امروز مساله حقوق بشر در دنیا و سازمان بین‌المللی به شکل چماغی درآمده است که نتیجه‌ای جز ویرانی و کشتار بی‌گناهان را در پی ندارد، استکبار و رژیم صهیونیستی که نسل‌کشی بی‌گناهان را در دستور کار خود قرار داده اند به‌عنوان ناقضین حقوق بشر به حساب نمی‌آیند و در مقابل کشوری که نمی‌خواهد سرنوشت خود را به دیگری بسپارد بعنوان ناقضین حقوق بشر معرفی می‌شوند.

هاشمی‌نسب از تأسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در بهشهر خبر داد و گفت: کمیته امداد یادگار رهبر کبیر انقلاب است، این اداره در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مددجویان و رفع مشکلات مسکن، تحصیل، ازدواج و مجموعه خدمات صندوق قرض‌الحسنه‌ای با عنوان امداد ولایت با مجوز رسمی از بانک مرکزی را تأسیس کرد تا بتواند در اجرای مسؤولیت خود بیش از پیش موفق‌تر عمل کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها