علام برنامه‌های هفته حجاب و عفاف/ برگزاری همایش هزار نفری صیانت از حریم خانواده

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان با بیان برنامه‌های هفته حجاب و عفاف گفت: همایش هزار نفری صیانت از حریم خانواده در سنندج برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۸۳۳۲۱
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ناهید منصوری مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در با گرامیداشت خاطره دلخراش و خونین مسجد گوهرشاد که در 21 تیرماه 1314 شمسی توسط رژیم پهلوی رخ داد،گفت: در این حادثه بیش از 2000 نفر کشته شدند. به همین مناسبت و برای ارج نهادن به امر عفاف و حجاب این روز به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است که خداوند همه همواره به پیامبر (ص) ابلاغ فرموده که به این امر مقدس توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

وی افزود: ارج نهادن به مسئله عفاف و حجاب یکی از وظایف اصلی ما در جامعه است و عفاف و حجاب هر دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند و به نوعی یک فریضه دینی محسوب می‌شوند.

 

حجاب و پوشش دینی برای مردان و زنان است، هر دو این‌ها در امر پوشش عفاف و پاکدامنی وظایفی بر عهده دارند که باید آن را اجرایی و عملیاتی کنند. اگر ما بخواهیم حجاب و عفاف را در جامعه منکر شویم به نوعی یکی از دستورات خداوند متعال را نادیده گرفته‌ایم و همین امر سبب خروج انسان از دین می‌شود.

 

 

وی در مورد برنامه‌های هفته عفاف و حجاب ادامه داد: ستاد عفاف و حجاب از ابتدای سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هفته حجاب و عفاف از 17 تا 23 تیرماه برگزار می‌شود.

 

 

منصوری با بیان اینکه برنامه های مختلفی در راستای این هفته برگزار خواهد شد افزود: برگزاری همایش هزار نفری صیانت از حریم خانواده، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه خواهران بسیج، همایش پیاده روی، برگزاری نمایشگاه، برگزاری مسابقه نقاشی، تهیه ی بروشور، برگزاری تریبون آزاد، ایستگاه مشاوره، برگزاری نشست های خانواده و ...  از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

 

 

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان هدف از برگزاری تجمع  هزار نفری زنان سنندج را ترویج سبک زندگی عفیفانه در سطح جامعه و مقابله با همجه‌های پیش‌بینی‌شده توسط دشمن در رابطه با کشف حجاب برشمرد.

 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار