شهدای حجاب و عفاف نباید فراموش شوند و همانطور که شهدای انقلاب، جنگ، مدافع حرم و امر به معروف و نهی از منکر داریم، شهدای حجاب و عفاف هم داریم و باید در بزرگداشت نام و یادشان تلاش شود و بدانیم برای حجاب و عفاف هزینه کردیم.
کد خبر: ۸۸۸۳۳۱۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی، با اشاره به 16 تیرماه روز مالیات، اظهار کرد: همه باید در مقابل خدمات دولت، مالیات را بپردازیم و فرار مالیاتی بی‌فرهنگی است و دولت هم باید در اخذ مالیات، عدالت را رعایت کرده و اینگونه نباشد که از افرادی کمتر بگیرد و عده‌ای بیشتر پرداخت کنند و افراد ضعیف بیشتر مالیات پرداخت کنند و بقیه از مالیات فرار کنند.

وی افزود: مناسبت‌های هفته پیش رو سالروز شهادت حضرت حمزه، سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی و سالروز جنگ معروف خندق و یا احزاب است که این مناسبت‌ها را گرامی داشته و سلام و صلوات به روح و روان این بزرگواران و امام علی(ع) تقدیم می‌کنیم.

خطیب جمعه نکا کشف کودتای نوژه را از دیگر مناسبت‌های هفته پیش رو دانست که خداوند عنایت کرد و کودتای دشمنان با عنایت خداوند کشف و خنثی شد.

محمدی‌لائینی، همچنین ادامه داد: به مناسبت روز خندق در 17 شوال این روز با عنوان روز پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به عنوان ورزش باستانی نام‌گذاری شد که این ورزش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با گرامیداشت روز حجاب و عفاف 21 تیرماه و کشتار عجیب رژیم طاغوت در مسجد گوهرشاد و افرادی که نسبت به بی‌حجابی تحصن کردند و به خاک و خون کشیده شدند؛ گفت: شهدای حجاب و عفاف نباید فراموش شوند و همانطور که شهدای انقلاب، جنگ، مدافع حرم و امر به معروف و نهی از منکر داریم، شهدای حجاب و عفاف هم داریم و باید در بزرگداشت نام و یادشان تلاش شود و بدانیم برای حجاب و عفاف هزینه کردیم.

امام جمعه نکا بیان داشت: در صحیفه امام راحل در مورد حجاب و عفاف آمده است که  " ما با کارهای غلط و فحشا مخالفیم و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی که موجب تباهی جوانان، دختران و پسران می‌شود، محکوم است" و لذا باید این مسائل در جامعه رعایت شود.

محمدی‌لائینی افزود: همه ما باید به حجاب برتر چادر عنایت ویژه داشته باشیم و لذا خانواده‌ها، پدران و مادران باید فرزندان خود را به سمت چادر در مدارس و دانشگاه توجه شود و اکنون می‌بینیم برخی خانواده‌ها محجبه هستند اما فرزندان بدون چادر روانه مدرسه می‌شوند.

وی گفت: اولیای مدرسه از چادر به عنوان یک لباس فرم مدرسه توجه کنند و شما خانواده‌ها باید چادر را به حکم اعتقاد و به عنوان یادگار حضرت فاطمه زهرا(س) الزام بدانید و همه ما بدانیم افرادی که بی‌چادر به مدرسه و دانشگاه بروند در آینده چادری نمی‍شوند و 10 تا 20 سال دیگر چادری نداریم و خودمان را خلع سلاح می‌کنیم و همه شما مسؤول هستیم و باید مسأله حجاب چادر جدی گرفته شود.

امام جمعه نکا همچنین جنگ 33 روزه صهیونیست‌ها با لبنان و پیروزی حزب‌الله را نتیجه صبر و ایمان دانست که نتیجه آن پیروزی شد.

محمدی‌لائینی با تجلیل و تقدیر از برگزاری یادواره شهدای تخریب شمال کشور در شهرستان نکا با محوریت سردار محمدرحیم بردبار اظهار کرد: این یادواره با شکوه برگزار شد که جای تقدیر دارد و این شهید بزرگوار در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده‌اند: " چگونه ممکن است صبح و شام بگوییم خداوندا از تو یاری می‌خواهیم اما دستمان را مقابل بیگانگان بلند کنیم؛ این دو با هم سازگار نیستند".

وی همچنین با اشاره به گرمای هوا در روزهای اخیر ادامه داد: شرایط گرامی هوا و محدودیت منابع آب برق و آب توصیه‌های فراوان شده که باید صرفه‌جویی شود در غیر این صورت خاموشی خواهیم داشت و در ساعات پیک ساعت 12 ظهر تا 16 و 20 شب تا 23 شب از دستگاه‌های پرمصرف استفاده نشود و سیستم کولر در درجه 24 تنظیم شود.

خطیب جمعه نکا در سخنان خود با اشاره به آبگیری سد گلورد گفت: این سد آبگیری رسمی خود را آغاز کرده است و ذخیره‌سازی آب انجام می‌شود تا مشکل آب شرق مازندران برطرف شود.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: براساس آمار اعلام شده توسط وزیر نیرو در آبگیری سد گلورد، از دهه 30 تا اول انقلاب به صورت متوسط هر سال 500 میلیون متر مکعب مهار و ذخیره‌سازی می‌شد و از اول انقلاب تا دولت یازدهم در بازه 25ساله هر سال 800 میلیون متر مکعب آب ذخیره‌سازی می‌شد و در دولت یازدهم هر سال یک میلیارد و 125 میلیون متر مکعب با افتتاح سدها آب ذخیره شد و در مهار آب توجه فراوان شد که قدم‌های خوب و قابل تقدیر است اما صرفه‌جویی نباید فراموش شود.

وی همچنین با اشاره به حضور تعدادی از فرماندهان و سرداران سپاه در شلیک موشک به محضر رهبری خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب جملات کلیدی در این دیدار داشته و فرمودند: " کارتان عالی بود خداوند از شمات قبول کند این عبادت ماه رمضان شما بود؛ هرچه می‌توانید روی موشک کار کنید و تا می‌توانید کار کنید دشمن باید سیلی بخورد".

امام جمعه نکا افزود: با توجه به بیانات رهبری باید توجه شود که اگر شما کار می‌کنید عبادت است و اسلام تلاش شما را عبادت می‌داند و عبادت در اسلام منحصر به نماز نیست.

محمدی‌لائینی ادامه داد: در این پرتاب موشک توجه شد که در حفظ جان غیر نظامیان توجه شود و فقط مواضع تروریست‌ها مورد هدف قرار گیرد هیچ یک از غیر نظامیان و مردم هدف قرار نگیرند و منطق و برخورد اسلام این است که اگر با دشمن می‌جنگد مردم عادی ضربه نبینند و این حقانیت انقلاب اسلامی است که شیطنت، پلیدی و باطل بودن دشمنان را مشخص می‌کند.

وی بیان داشت: حالا بینید ناو آمریکایی هواپیمای مسافری با حدود 300 مسافر بی‌گناه را هدف قرار دارد و فرمانده ناو تشویق شد و این منطق پلید دشمنان اسلام است.

امام جمعه نکا در پایان با سفارش به تقوای الهی افزود: خودم و شما را به تقوا، ترس از خدا و پرهیز از گناه توصیه و سفارش می‌کنم؛ انسان با تقوا دچار افکار غلط نمی‌شود چون تقوا نور است و انسان را روشن می‌کند و انسان می‌تواند تشخیص شود و برای دوری از توقعات غلط باید با تقوا باشیم.

محمدی‌لائینی گفت: انفاق، فرو بردن خشم، عفو به مردم، برگشت به خدا بعد از خطا و اصرار نداشتن بر خطا و گناه، از خصوصیات و یژگی‌های پنج‌گانه انسان‌های باتقوا است که امیدواریم صفات تقوا و ویژگی‌های پنچ گانه را در خود تقویت کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها