خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند مطرح کرد

محرومیت‌زدایی و آشنایی جوانان با فرهنگ کار از اهداف اردوهای جهادی و هجرت

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند محرومیت‌زدایی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه های سازندگی و آشنایی نوجوانان و جوانان با فرهنگ کار و تلاش از اهداف اردوهای جهادی و طرح هجرت ۳ است.
کد خبر: ۸۸۸۳۲۵۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
محرومیت‌زدایی و آشنایی جوانان با فرهنگ کار از اهداف اردوهای جهادی و هجرت
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سرهنگ کامران کریمی در ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی و طرح هجرت ۳ شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدا اظهار داشت: فلسفه وجودی هجرت به صدر اسلام و به زمان پیامبر اکرم (ص) برمی گردد که پیامبر (ص) یکی از راه های مقابله با مشکلات و چالش ها را هجرت می دانستند که هجرت پیامبر گرامی اسلام(ص) از مکه به مدینه به منظور توسعه و رونق اسلام و مبارزه با کفار و متجاوزین زمان خودشان در این راستا بود .

وی افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، ما با سه هجرت روبرو بودیم، هجرت اول بلافاصله بعد از انقلاب اسلامی به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) انجام گرفت که ایشان دستور دادند نوجوانان و جوانان از شهرها به روستاهای محروم برای محرومیت زدایی و کمک به محرومین جامعه عازم شدند و در این زمان بود که نهادی به نام جهاد سازندگی شکل گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اضافه کرد: هجرت دوم نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از حمله وحشیانه صدام و حامیانش شکل گرفت، که حضرت امام (ره) دستور جهاد دادند و همه مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان عازم جبهه های حق علیه باطل شدند و در همین هجرت بود که نهاد مقدسی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: هجرت سوم، بعد از ادغام جهاد و وزارت کشاورزی به فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفت که نهادی به نام بسیج سازندگی شکل گرفت که اردوهای طرح هجرت ۳ دانش آموزی و اردوهای جهادی را در خود گنجانده و امروز برای ما یک‌سری وظایف مشخص کرده است که باید دست به دست هم داده و این اردوها را مدیریت کنیم .

کریمی با اشاره به اهداف اردوهای جهادی و طرح هجرت ۳ گفت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه های سازندگی، آشنا کردن نوجوانان و جوانان با فرهنگ کار و تلاش در طول تابستان، کاهش هزینه های عمرانی و اقتصادی دولت و کمک به مردم محروم منطقه و کسب رضایت‌مندی و بالا بردن رأی اعتماد مردم محروم منطقه نسبت به نظام و انقلاب و رهبری از جمله اهداف اردوهای جهادی و طرح هجرت ۳ عنوان کرد .

وی گفت: اردوهای جهادی به دو دسته اردوهای طرح هجرت ۳ دانش آموزی و اردوهای جهادی تقسیم می شوند که در بحث اردوهای جهادی طرح هجرت ۳ که به آموزش و پرورش شهرستان و آموزش و پرورش بخش خزل و شهرستان برمی گردد که در این اردو ما کمترین مشکل را در سال های گذشته داشتیم و نهایت همکاری را این دو ارگان با سپاه داشتند .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به برگزاری افتتاحیه طرح هجرت در نهاوند گفت: براساس دستور العمل اردوهای جهادی طرح هجرت ۳ دانش آموزی وظیفه شناسایی عرصه ها و مصالح مورد نیاز به عهده آموزش و پرورش نهاده شده و سپاه نیز بحث اعزام دانش آموزان و سرکشی از مراحل اجرا را برعهده دارد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات