مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان این که باید اردوهای سازندگی را در تمام روزهای سال برگزار کنیم گفت: طراحی اردوهای جهادی در روزهای پنج شنبه و جمعه که در مناطق حاشیه نشین شهرها برگزار می شود کار خوبی است.
کد خبر: ۸۸۸۳۲۴۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داوود گودرزی امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی جهادگران که در سفارت سابق آمریکا برگزار شد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیداری که چند سال پیش با نخبگان علمی داشتند فرمودند که جهاد شما در عرصه های مختلف دو ویژگی دارد گفت: یکی از این ویژگی ها به فرموده رهبر انقلاب این بوده که جهادگران در درجه اول اولویت ها را شناسایی کرده و خارج از روال اداری دستگاه ها تلاش می کنند هم چنین این مسئله باعث تقویت روحیه جهادی در جامعه می شود.

 

وی با بیان اینکه جهادگران نشان می دهند که با روحیه جهادی می توان خارج از چارچوب های اداری و منفعت طلبی ها به امر مقدس خدمت رسانی به مردم پرداخت افزود: رهبر انقلاب هم چنین فرمودند در صحنه ای که ما در رویارویی با دشمن هستیم تشخیص اولویت ها و هم چنین روحیه جهادی یک هدف گذاری در مقابل دشمن است. در واقع دشمن تلاش می کند که نقاط قوت انقلاب اسلامی را از ما بگیرد که یکی از این نقاط قوت همین روحیه جهادی است.

 

گودرزی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هم چنین فرمودند که دشمن می خواهد با گرفتن روحیه جهادی از ما بگوید که مردم از انقلاب خسته شده اند به همین دلیل معظم له فرمودند که باید آرمان های انقلاب را دردست بگیریم و آنها را فریاد بزنیم حتی اگر کسی به آنها هم گوش ندهد چون دشمن به دنبال این است که ما از داشتن آرمان ها دست برداریم.

 

وی با تاکید براینکه احساس مسئولیت در برابر مردم ارزشمند است تصریح کرد: باید اردوهای جهادی از لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا کنند.

 

گودرزی افزود: وقتی دشمن می بیند  70 هزار دانشجو به اردوهای جهادی رفته اند این مسئله برای آنها مهم است چون متوجه می شوند که جامعه ما یک جامعه ارزشی و انقلابی است و این که رهبر معظم انقلاب به مراسم معنوی اعتکاف نیز توجه می کنند در همین راستا است.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه اصل و نفس اردوهای جهادی مقابله با دشمن است اظهار کرد: این که رهبر انقلاب فرمودند دانشجویان جهادی تجسم عینی قرآن هستند به این دلیل است که در قران به موضوع قسط، عدل و برابری در جامعه تاکید شده و دانشجویان جهادی به دنبال تحقق این مسائل هستند و این همان راهی است که انبیا نیز آن را طی کرده اند در هر حال حضور دانشجویان جهادی در مناطق محروم به این معناست که آنها قرآن را به خوبی درک کرده اند.

 

گودرزی با اشاره به اینکه جایگاه دانشجویان جهادی ارزشمند و استراتژیک است تصریح کرد: باید تلاش کنیم کمیت اردوهای جهادی را افزایش دهیم و نباید این گونه باشد که در هر اردو عده خاصی از دانشجویان به مناطق محروم اعزام شوند در هر حال باید زمینه ای فراهم شود که همه اعضای دانشگاه ها در اردوهای جهادی شرکت کنند.

 

وی با بیان این که باید از اردوهای جهادی تابستانی و نوروزی عبور کنیم و این اردوها را در تمام روزهای سال برگزار کنیم اضافه کرد: طراحی اردوهای جهادی در روزهای پنج شنبه و جمعه که در مناطق حاشیه نشین شهرها برگزار می شود کار خوبی است چون با این کار دانشجویانی که امکان حضور در مناطق محروم را ندارند می توانند در مناطق حاشیه نشین در زمینه آسیب های اجتماعی فعالیت کنند.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خطاب به جهادگران گفت: مساله بعدی استمرار خدمت در یک منطقه و رفع محرومیت است. با فرهنگ سازی و آموزش مردم و درگیر سازی آنها کاری کنید که محرومیت برای همیشه از آن منطقه برود. اگر بتوانیم اینگونه نگاه کنیم و مسئولان و مردم را در محرومیت زدایی درگیر کنیم انرژی گذاشته شده بیشتر خواهد شد. 
 

گودرزی بر ضرورت استمرار اردوهای جهادی در مناطق محروم تاکید کرد و افزود: پرداختن به آسیب های اجتماعی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هستند از اولویت های سازمان بسیج دانشجویی است.
 

وی با اشاره به این که در حاشیه شهر بجنورد کار ارزشمندی در حوزه آسیب های اجتماعی توسط دانشجویان جهادی انجام شده بود تصریح کرد: در هر حال از دانشجویان جهادی می خواهیم که الگوهای موثر خود را برای ما بفرستند.

 

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون وضعیت پشتیبانی از اردوهای جهادی بهتر شده و در واقع دستگاه های اجرایی بهتر پای کار آمده اند البته انتظاری که از دانشجویان جهادی وجود دارد این است که در هر شرایطی خدمت رسانی به مناطق محروم و مستضعفین را پیگیری کنند. بهترین جوانان کشورمان در بسیج دانشجویی و در اردوهای جهادی گرد هم جمع آمده اند و در واقع وجود این جوانان برکت الهی را نیز به دنبال خواهد داشت. 

انتهای پیام/
ارسال نظرات