مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز:

ناکارآمدی واحدهای درسی، مشکل حاد دانشگاه فرهنگیان

کریمی بیان داشت: دانشجو معلمان پذیرفته شده در رشته دبیری دانشگاه فرهنگیان پس از ۴ سال تحصیل، اکنون در آستانه فارغ‌التحصیلی با پدیده ای جدید رو به رو میشوند، که عنوان رشته را به آموزش تغییر دهید تا فارغ‌التحصیل شوید. معنای این مسئله چیست.
کد خبر: ۸۸۸۳۲۴۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از استان فارس؛ مرتضی کریمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز در جلسه تشکل های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس با حضور حجت الاسلام عابدی معاونت فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان کشور بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان دچار مشکلات  زیادی در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی...است و در این خصوص دو مرتبه در حضور جناب آقای دکترمهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان  سخنرانی کرده ام.

جلسه اول به عنوان نماینده تشکل های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در مشهد مقدس و جلسه دوم به عنوان نماینده ۵۷ تشکل  دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس در شیراز  که متاسفانه دغدغه های دانشجویان از طرف ایشان بدون جواب مانده و هیچ نتیجه عملیاتی نداشته است.

وی در ادامه افزود:لذا از شما مقام مسئول درخواست داریم، روابط عمومی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان با صدور بیانیه ای به مسائل مطروحه حقیر رسما جواب دهد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره دانشگاه فرهنگیان که میفرمایند دانشگاه فرهنگیان مهم است، به خاطر جنبه "شخصیت سازی" اظهار داشت: با وجود تاکید معظم له در نقش انحصاری انسان سازی دانشگاه، دلیل اینکه متولیان دانشگاه با سوء تعبیر از ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان بر خلاف نص صریح کلام امام خامنه ای(حفظه الله) که ایشان  بر ناکارآمدی برگزاری دوره های کوتاه مدت جذبی تاکید دارند، دلیل جذب دانشجو از این طریق و به غیرِ شیوه اصولی چیست؟

وی با تاکید بر عدم برون سپاری دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: به عقیده اجماع اساتید دانشگاه فارغ از حزب گرایی، اساتید اصول گرا و اصلاح طلب به اتفاق اعتقاد دارند که این شیوه جذب، شدیدا به دانشگاه فرهنگیان ضربه میزند و اجرای این از چه چیزی ناشی می شود جای سوال است و آیا صحبت های مقام معظم رهبری نصب العین (مسئولین) دانشگاه فرهنگیان کشور هست یا خیر؟ این سوال را سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان رسما جواب دهد.

این فعال دانشجویی با اشاره به صدور بخش نامه های پی در پی که مبنای آن مشخص نیست گفت: آقای مهر محمدی سرپرست دانشگاه آنها را ناشی از کیفی سازی (دانشگاه) میدانند، ولی این تعبیر ازکیفی سازی به چه معنایی است؟؟

وی ادامه داد: دانشجو معلمان پذیرفته شده در رشته دبیری دانشگاه فرهنگیان پس از ۴ سال تحصیل، اکنون در آستانه فارغ‌التحصیلی با پدیده ای جدید رو به رو میشوند، که عنوان رشته را به آموزش تغییر دهید تا فارغ‌التحصیل شوید(پس از گذراندن ۱۵۰ واحد) و هنگامی که سوال می شود تفاوت عنوان دبیری و آموزش در چیست میگویند، فرقی ندارد و مدرک که طلب می شود قول شفاهی می دهند، معنای این مسئله چیست؟ لطفا با عنایت ویژه به این مسئله پرداخته و این پیرامون تعیین تکلیف شود.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز یکی از مشکلات اساسی در برنامه دانشگاه فرهنگیان را ناکارآمدی واحد های درسی دانست و گفت: این مسئله مورد اتفاق اساتید این دانشگاه است و راه نیافتن اساتید علم محور و ارزشی به سیستم هیئت علمی و دانشگاه فرهنگیان نیز مسئله ای حائز اهمیتی است که باید برای این مسئله یکبار برای همیشه فکری شود.

وی یکی دیگر از مشکلات درگیر در دانشگاه فرهنگیان را عدم تخصیص بودجه به برنامه های فرهنگی دانست و گفت:  در این سه سال هر کاری  در حوزه درونی کردن فرهنگ انجام دادیم بدون حمایت دانشگاه بوده است که باید به آن عنایت ویژه شود.

وی در پایان با اشاره به مسئله معوقات ورودی ۹۳ دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: از موارد دیگر مسئله آفرین که متاسفانه با وجود پیگیری های مختلف هنوز بدون راه حل مانده، مسئله معوقات ورودی ۹۳ دانشگاه فرهنگیان است که دانشگاه با فشار، بدهی خود (کسرِ هزینه رفاهی) را از دانشجویان  مطالبه می کند، در صورتی که این دانشجویان ۱۱ ماه از ادارات آموزش و پرورش حقوق طلبکار هستند، جهت وقوع عدالت باید هر دو جنبه توامان دیده شود و در پرداخت معوقات دانشجویان ورودی ۹۳تسریع صورت گیرد.

ارسال نظرات