زهرا زارعی در کارگاه مهارت های دختران جوان پایگاه سکینه(س) بافق گفت:هرچند ازدواج بعد از بلوغ فکری و اجتماعی افراد اتفاق می افتد اما برای داشتن یک ازدواج موفق، دختران و پسران نیازمند یادگیری مهارت هایی هستند که با هم بودن شان را ساده تر و سازگارانه تر می کند.
کد خبر: ۸۸۸۳۱۲۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، زارعی کارشناس و مشاور خانواده در زمینه یادگیری این مهارت ها نکاتی را مطرح می کند. این مهارت ها اگرچه جزو مهارت هایی است که افراد در همه مراحل زندگی به آن ها احتیاج دارند اما در ازدواج نقش پر رنگ تری خواهد داشت و دختر و پسرهای جوان باید بیش از دیگران به یادگیری این مهارت ها اهمیت بدهند.

وی در ادامه سخنان خود به 5 مهارت مورد نیاز دختران از جمله خودشناسی،تصمیم گیری،ابراز صمیمیت،ارتباط موثر،حل اختلافات،همدلی و همراهی ارشاره کرد و خودشناسی را اولین و ضروری ترین مهارت دانست.

زارعی گفت: اولین و ضروری ترین مهارتی که دختر و پسرها قبل از ازدواج باید کسب کنند، مهارت خودشناسی است. هر فردی قبل از ازدواج باید تیپ شخصیتی، اخلاق ها و انتظارات خودش را از زندگی مشخص کرده باشد. خود آگاهی به معنای شناخت احساسات، اهداف و برنامه های زندگی، تفریحات و سرگرمی ها، توانایی ها، ضعف ها، ارزش ها، مسئولیت ها، فرهنگ و مذهب، علایق، آرزوها و استعدادهاست. 

وی افزود: خودآگاهی به این دلیل مهم است که هر دختر و پسری قبل از ازدواج باید بداند چه هدفی دارد و بر همان اساس در زندگی برنامه ریزی کند. اگر فردی خودش را به میزان مورد نیاز نشناسد، در انتخاب شریک زندگی اش نمی تواند موفق عمل کند. 

وی در ادامه سخنان خود به توضیح کامل به دیگر مهارت های مورد نیاز زندگی پرداخت و از دختران جوان حاضر خواست تا این مهارت ها را بیاموزند.

ارسال نظرات