خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: بدحجابی یک غارت فرهنگی است و آزادی در جامعه باید سر و سامان یابد.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۹۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: حیات و تکامل و کمال ما وابسته به تقوا است، در آیات قرآن و کلمات رسول خدا (ص) بسیار به مسئله تقوا سفارش شده است.

آیت الله علما با استناد به فرمایش امیرالمومنین علی(ع) گفت: تمام عزت مؤمنان به تقوا است و تقوا رأس تمام امور است و روح تقوا باید در همه امور ما باشد.

خطیب جمعه کرمانشاه تقوا را ذخیره مؤمنان در آخرت دانست و بیان کرد: امام علی علیه السلام، تقوا را کلید تمام خیرات و خوبی‌ها بیان فرمود و تقوا عصاره دین است.

بی‌حجابی سوغات رضاخان است/ قوام جامعه اسلامی منوط به اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

آیت‌الله علما صداقت را از امور لازم برای رسیدن به کمال دانست و اظهار داشت: صداقت از شاخه‌های ایمان است و آن را باید در خود تقویت کنیم و مصداق تمام و کامل صداقت، حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است.

امام جمعه کرمانشاه صدق را لباس دین دانست و گفت: سفارش خداوند تبارک و تعالی این است که باخانواده، فرزندان، مردم، برادران دینی و با همه طبقات صدق داشته باشیم.

آیت الله علما در ادامه به مسئله قناعت و لزوم پرهیز از اسراف اشاره کرد و افزود: یکی از مسائلی که کمرنگ شده و یا رخت بر بسته، قناعت است؛ در حالیکه در اسلام به زندگی همراه با قناعت بسیار تأکید شده و لو اینکه دارایی زیاد باشد اما هرگز نباید اسراف کرد.

امام جمعه کرمانشاه بر لزوم توجه به امر عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: این وضع عفاف و حجاب یک غارت فرهنگی است و دشمن از راه اشاعه فرهنگ فساد و فحشا می‌خواهد جوانان ما را بگیرد ما باید نقشه دشمن را بخوانیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بی‌حجابی را سوغات رضاخان عنوان کرد و گفت: انگلستان از رضا خان برای مسئله بی حجابی تعهد گرفته بود، در صورتیکه برای حجاب شهید دادیم و در مسجد گوهرشاد عده ای برای حجاب شهید شدند.

آیت الله علما حیات و قوام جامعه اسلامی را منوط به اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید زمینه امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کنند، تمام دستگاههای دولتی متوجه باشند که قوام حکومت به امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه حکومت را زنده داشته است.

قوه قضائیه پرچمدار حمایت از حقوق و آزادیهای مشروع مردم باشد

امام جمعه کرمانشاه از قوه قضائیه خواست تا پرچمدار حمایت از حقوق و آزادیهای مشروع مردم و امر به معروف و نهی از منکر باشد و تأکید کرد: آزادی باید سر و سامان یابد.

آیت الله علما خواستار برخورد جدی و قاطع با قانون شکنان توسط قوه قضائیه شد و افزود: قوه قضائیه باید با متخلفان مالی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و کسانیکه از صراط مستقیم خارج می‌شوند، برخورد جدی داشته باشد.

آیت الله علما همچنین خواستار دفاع از حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط قوه قضائیه شد و تصریح کرد: اینطور نباشد که اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر نمود دچار مشکل شود.

امام جمعه کرمانشاه خواستار برخورد با تخلفاتی همچون تخلفات انتخاباتی و بورسیه ها شد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران آسان و ارزان بدست نیامده و با خون شهدا بدست آمده و همه ما مسئولیم.

آیت الله علما همچنین خواستار برقراری عدالت و سلامت کار در بحث مالیات شد و تصریح کرد: مردم نسبت به پرداخت مالیات حرفی ندارند اما مالیات باید به حق باشد، گاهی به خاطر بی عدالتی در اخذ مالیات مردم شکایت می‌کنند و لذا باید سلامت در کار فراهم شود.

خطیب جمعه کرمانشاه در پایان با اشاره به شدت گرما در این فصل از شهروندان خواست تا در مصرف آب و برق صرفه جویی نمایند.


ارسال نظرات