خبرهای داغ:
آیت الله حسن‌زاده گفت: مهم ترین آسیب این پدیده کاهش درآمد مردم است. این کاهش درآمد باید منجر به کاهش مالیات شود و اگر مانند گذشته مالیات این استان محاسبه شود، ظلم به مردم است.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۸۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده امروز در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلی اهواز برگزار شد، با اشاره به شهادت برخی از نزدیکان و یاران پیامبر(ص) در جنگ های مختلف اظهار داشت: باید تحمل مشقت ها و فداکاری ها در آقازادگان و افراد نزدیک به مسئولان نمود بیشتری داشته باشد.

وی به روز حجاب اشاره کرد و گفت: غیرت، عفاف و حجاب زنجیره های حیا هستند و منشاء مشکلات امروز جهان و جنگ افروزی ها همین بی حیایی است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: جنگ 33 روزه نخستین جنگی بود که رژیم صهیونیستی در آن شکست خورد، شکستی از یک گروه شبه نظامی. اسرائیل هر وقت میخواست خود را تا بیروت می رساند اما امروز به برکت حزب الله، لبنان به کشوری قدرتمند و تاثیر گذار تبدیل شده است.

آیت الله حسن زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان دستگاه قضا عنوان کرد: آزادی مشروع، آزادی مدنظر غربی ها نیست. حمله به استقلال و ارزش های اسلامی آزادی نیست بلکه همه آزادی ها در دین تامین شده و قوه قضاییه باید مدافع آنها باشد.

وی افزود: قوه قضائیه باید در بحث ریزگردها، انتخابات و سایر موضوعات اجتماعی بدون ملاحظه وارد شود و آغاز تحقق عدالت باید از قوه قضاییه باشد تا به نهادی امید بخش و رضایت بخش تبدیل شود.

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: روند رسیدگی به دعواها در دادگستری طولانی است و مردم فقط از روی اضطرار و ناچاری به دادگستری مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه هیچکدام از مسئولان در قوا و مردم نباید در ذهنشان تصور کنند که آمریکا دلسوز ما است، گفت: وقتی آمریکا از توان موشکی ما ناراحت است یعنی ما به هدف نزدیک شده ایم.

پاسداران سپاه با حمله موشکی به داعش به مومنان جهان دلگرمی دادند

آیت الله حسن زاده بیان تاکید کرد: حمله موشکی ایران به داعش سبب امیدواری همه مبارزان علیه تروریسم شد و پاسداران سپاه به مومنان جهان دلگرمی دادند.

وی با اشاره به رکورد شکنی گرما در اهواز افزود: دمای هوا طبیعی است اما آسیب های ناشی از این پدیده باید به دست مسئولان ما برطرف شوند. مهم ترین آسیب این پدیده کاهش درآمد مردم است. این کاهش درآمد باید منجر به کاهش مالیات شود و اگر مانند گذشته مالیات این استان محاسبه شود، ظلم به مردم است.

وی ادامه داد: پس از کاهش مالیات باید خدمت به مردم افزایش یابد و این با تزریق بودجه محقق می شود چرا که هزینه های مردم در آب و برق افزایش می یابد.

امام جمعه موقت اهواز افرایش مهاجرت را یکی از آسیب های محیط زیست ناسالم خوزستان دانست و گفت: افرادی که از نظر مادی و تخصصی توانایی دارند، از استان مهاجرت می کنند و این عامل افزایش هزینه زندگی می شود.

وی مشکلات زیاد محیط زیستی، بی آبی و برقی را عامل فرار سرمایه گذاران و افزایش آمار بیکاری می‌شود، عنوان کرد: دولت باید امکانات سرمایه گذاری را در استان فراهم کند و اگر جاذبه های سرمایه گذاری در استان های دیگر یکسان با خوزستان باشد، قطعا در اینجا سرمایه گذاری صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: دولت روی کاغذ مصوبه های خوبی دارد اما باید این مصوبات اجرایی شود. ماهشهر قطب پتروشیمی کشور است ولی گردش مالی این شرکت ها در تهران است.

آیت الله حسن‌زاده با بیان اینکه وزارت نیرو تاکنون اب مورد نیاز را برای اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری اختصاص نداده است، گفت: مشکلات خوزستان نیاز به پیگیری دارد و این پیگیری ها با حضور خوزستانی ها در هیئت دولت میسر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها