امام جمعه لردگان گفت: اسلام با بی عفتی مخالف است و با آزادی مشکلی ندارد.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۷۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: انسانها اگر راه و روش و سيره ائمه اطهار را ادامه دهند، راه نجات خود را پيمودند.
وي افزود: در زمان غيبت امام عصر (عج)، مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي به عنوان ولي فقيه،  امور جامعه را در دست دارد و بايستي از او اطاعت کرد که او هم راه و روش ائمه را ادامه مي دهد و از قرآن و دستورات اسلام پيروي مي کند و اطاعت ولي فقيه زمان واجب است.
حجت الاسلام انصاري در خطبه دوم به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: حجاب به‌معناى متداول ميان ما، كه اسمش حجاب اسلامى است، با آزادى مخالفتى ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است، مخالفت دارد. اسلام نمى‌خواهد كه زن به‌عنوان يك شى‌ء و يك عروسك در دست مردان باشد. اسلام مى‌خواهد شخصيت زن را حفظ كند و از او انسانى جدى و كارآمد بسازد.
انصاري افزود: اسلام با ترقى و پيشرفت زنان مخالف نيست، با فحشا مخالف است، زن‌ها نبايد گول بخورند، وگمان نكنند كه اين مقام زن است كه بايد بزك‌كرده با سر باز و لخت بيرون بروند؛ اين مقام زن نيست، اين عروسك‌بازى است.

خطيب جمعه اين هفته با اشاره به سخنان، مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) گفت: معظم له فرمودند:  مسؤولان زمينه را براى اجراى واجب الهى امر به معروف و نهي از منکر هموار كنند.

 وي گفت: دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط، فرهنگ فساد و فحشا  سعى مى‌كند جوانهاى ما را از ما بگيرد. كارى كه دشمن از لحاظ فرهنگى مى‌كند، يك تهاجم فرهنگى است.
 انصاري بيان داشت، مسؤولان در باب امر به‌معروف‌ وظيفه سنگين‌تري دارند و همه آحاد مردم در امر اجراي امر به معروف و نهي از منکر وظيفه دارند.

امام جمعه لردگان، به پيروزي حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با اسرائيل اشاره کرد و گفت : عامل اين پيروزي حزب الله لبنان در برابر اسرائيل، ايمان همراه با مقاومت و پيروزي بود.

انصاري در پايان خطبه هاي نماز جمعه اين هفته به انجام مقررات بخصوص مقررات راهنمائي و رانندگي اشاره کرد و گفت: همه وظيفه داريم مقررات را رعايت کنيم بخصوص موتور سواران که اين روزها مسافرين و گردشگران به اين شهرستان سفر مي کنند و بايستي براي آنها ايجاد مزاحمت نکنيم.

ارسال نظرات