امام جمعه بروجن گفت: در مسير انقلاب گاهي اوقات نيز توسعه اقتصادي و سياسي همراه با وابستگي و خلاف حفظ روحيه انقلابي است.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۷۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

حجت الاسلام دکتر رضا سعادت فر در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي و با تاکيد بر اين که راه حل مشکلات تقويت روحيه انقلابي است، تصريح کرد: بعضي ها در کشور برخي واژه ها را به کار مي برند که دل دشمنان را شاد مي کند.

وي با طرح اين سوال که آيا "نقد عملکرد و تفکرات مسئولين غيبت محسوب مي شود يا جايز است؟"، افزود: مسائلي که مربوط به مسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي است گاهي اوقات مسائل شخصي و خانوادگي آنهاست قطعا در اين حوزه پشت سر صحبت کردن اگر راست باشد غيبت و حرام و اگر کذب باشد تهمت و حرام است

سعادت فر ادامه داد: اگر نقد درحوزه تصميم گيري ها و عملکرد مسئولين باشد نظير امضاء يک مدير و يک قرارداد که سرنوشت ۷۰ ميليون نفر ايراني را و مسير حرکت انقلاب را دچار خلل و اشکال مي کند که در اين مورد بي تفاوتي جايز نيست و نياز به تحقيق دارد.

حجت الاسلام سعادت فر با بيان اين که بيان و نقد بر اساس اطلاعات جامع واجب و صحيح است، گفت: اين گونه نقد کردن نه تنها حرام نيست بلکه سکوت در اين موضع خلاف احتياط و حرام است.

سعادت فر با اشاره به اين که نقد و بررسي عملکرد مسئولين و تذکر دادن امري لازم و ضروري است، افزود: انقلاب الجزاير براي رسيدن به پيروزي تلفات بسيار زيادي داد اما پس از استقلال، سران غرب گرا در اين کشور که از روحيه انقلابي فاصله گرفته بودند براي حل مشکلات مردم به سوي مذاکره با آمريکا رفتند که نتيجه آن عدم ثمره انقلاب، تحميل هزينه هاي فراوان و دولت بي ثبات شد.

خطيب نماز جمعه بروجن در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به اين که هر توسعه اقتصادي لزوما نمي تواند همراه با پيشرفت باشد، گفت: در مسير انقلاب گاهي اوقات نيز توسعه اقتصادي و سياسي همراه با وابستگي و خلاف حفظ روحيه انقلابي است.

وي در ادامه ضمن تاکيد بر حفظ روحيه انقلابي و با بيان اين که هر توسعه اي به معناي پيشرفت نيست، تصريح کرد: برخي ها واژه هاي انحرافي را به کار مي برند به عنوان مثال مي گويند" دولت تفنگ دار اقتصاد کشور را در دست دارد"؛ آيا واقعا کساني که اين حرف را مي زنند نمي دانند وقتي سپاه وارد کار اقتصادي مي شود هدفش توسعه انقلاب و نظام اسلامي است؛ آيا نمي دانند دولت ميلياردها تومان به سپاه بدهکار است.

سعادت فر ضمن بيان اين که خيلي از پروژه هايي که امروز باعث افتخار نظام است به دست غيور مردان سپاه به بهره برداري رسيده، افزود: ورود سپاه به کارهاي اقتصادي جلوي برخي از رانت خواري ها و خوش خدمتي به غربي ها را مي گيرد.

وي با بيان اين که اگر در بسياري از پروژه ها سپاه وارد نشود کار را بايد غربي ها انجام دهند، گفت: زماني که سپاه وارد پروژه ها مي شود شريک غربي نمي تواند ورود پيدا کند و زمينه رانت خواري فراهم نمي شود.

خطيب نماز جمعه بروجن با اشاره به اين که عده اي متاسفانه به دنبال تضعيف نظام و ناکارآمد جلوه دادن ارکان اساسي انقلاب هستند، افزود: برخي ها در پي آن هستند سرنخ هايي را به دشمن بدهند و با سخنان خود باعث مي شوند قبح فعاليت هاي شنيع منافقين ريخته شود.

ارسال نظرات