خبرهای داغ:
حجت الاسلام صادقی افزود: ما به قانون و پشتیبانی در زمینه تبیین حجاب در جامعه نیاز داریم که متاسفانه مجلس شورای اسلامی همگام با آسیب و تهدیدهای نرم دشمن علیه کشور عمل نمی کند.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۶۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، امام جمعه بهارستان، این هفته در خطبه اول نماز جمعه بهارستان با اشاره به اینکه در آستانه وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هستیم گفت: به این مناسبت سفارش تقوای خود را با توجه به گوشه ای از زندگی نامه و کرامات این بزرگوار استفاده می کنم .

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم صادقی افزود: روایت داریم که :” هرکسی عبدالعظیم حسنی(ع) را در شهر ری زیارت کند گویا وجود مقدس امام حسین(ع) در کربلا را زیارت کرده است” زیرا ایشان فرزند بالافصل امامان معصوم(ع) نیستند و نصبشان با چند واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می رسد.

امام جمعه بهارستان در پاسخ علت مقام بالای ایشان نزد ائمه اطهر(ع) و نزد شیعیان چیست تصریح کرد: طبق روایات و اسنادی که مورد تایید است ایشان متدین خود ساخته و خداشناس واقعی بودند و ثانیا عالم بودند.

وی به عوامل رسیدن به موفقیت و آرامش واقعی در زندگی اشاره کرد و گفت: از بزرگان دین نقل شده است با داشتن دو بال علم و تقوا به موفقیت می رسید و آن حضرت این دو بال را داشتند.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: هر کس بخواهد به آن ایمانی که خداوند بدان در جای جای قرآن کریم اشاره کرده است برسد، باید ابتدا خود را از نظر بُعد نظری تقویت و تکمیل کند که این همان خودشناسی و خدا شناسی است و در مرحله بعد که مرحله اعلا و بالایی است با دلیل و یقین به ایمان برسد که یعنی به درک کاملی از اصول دین رسیده باشد و در انتها بتواند آن را حفظ و احیا کند ،آن زمان است که به مرحله ایمان واقعی دست یافته است و تا زمانی که بُعد علمی و عملی را در خود تقویت نکرده ایم در مسیر ایمان هستیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته بهارستان گفت: لذات دنیایی همیشگی نیست اما نعمت های آخرت فراوان و باقی و جاویدان است. انسان ها در طول زندگی مدام در حال امتحان شدن هستند و کسی که از امتحان سربلند بیرون بیاید نتیجه اش را در امور دنیوی و اخروی خواهد دید، پس خدا را فراموش نکنید و و صبورباشید ومومن واقعی کسی است که پیرو ولایت درظاهر و باطن باشد .

امام جمعه بهارستان در ادامه به مناسبت بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، افزود: قیام مردم مشهد و واقعه‌ مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منکری است که هنوز متأسفانه آثار شومش در کشور ریشه ‌کن نشده است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه مشکل حجاب و نهادینه کردن آن را در سطح جامعه داریم و مسئولان برای اینکه سازمان های متولی این موضوع قضیه را به طور جد پیگیر نباشند گفته اند: امر به معروف که فقط حجاب نیست ، منکرهای دیگری هم وجود دارد.

حجت الاسلام صادقی در سخنان پایانی خود گفت: ما به قانون و پشتیبانی در زمینه تبیین حجاب در جامعه نیاز داریم که متاسفانه مجلس شورای اسلامی کشور همگام با آسیب و تهدیدهای نرم دشمن علیه کشور عمل نمی کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها