وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وظیفه وزارت ارشاد است که از محصولات فرهنگی داخل کشور حمایت کند حضور جوانان کشور را در این نمایشگاه غرور آفرین دانست.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۴۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه هاى دانشگاه آزاد اسلامى در نمایشگاه بازى هاى رایانه اى تهران با بیان اینکه پیگیری ما در حوزه بازی های رایانه ای در کشور بر اساس یک نیاز است، گفت: در این راستا 2راه بیشتر نداریم یا بازار این بازی ها را در اختیار شرکت های خارجی قرار دهیم و یا از محصولات داخلی که حاصل تلاش جوانان و افراد با انگیزه کشورمان است استفاده کنیم.


وی در ادامه عنوان کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بازی های رایانه ای حمایت از مراکز علمی دانشگاهی بوده و در همین راستا در نظر داریم آموزش به جوانان کشور را با ایجاد مرکز رشد و تشکیل انستیتو در بنیاد تقویت کنیم.


صالحی امیری تصریح کرد: فعالیت جوانان در این مجموعه با توجه به رنج سنی کم آن ها غرور آفرین بوده و به نوعی نماد اقتصاد مقاومتی است.


وی ادامه داد: آنچه که در این نمایشگاه به وضوح دیده می شود رقابت جدی فرزندانمان با رقبای خارجی خود است. همچنین مفاهیم ارزشی، اخلاقی، ملی و تاریخی را به عرصه تماشا می گذارد همان طور که میبینیم در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی بازی ارزشمندی تولید شده که به شهید مدافع حرم(شهید مصطفی موسوی) مربوط می شود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این موضوع که کار آغاز شده همزمان جنبه های اقتصادی و فرهنگی را در بر می‌گیرد تاکید کرد: از جنبه اقتصادی از حیث اشتغال و بازار مصرف مورد توجه است و از لحاظ فرهنگی ارزش های فرهنگی و ملی کشور را تبلیغ می کند.


او افزود: از رسانه های ملی انتظار بازتاب بیشتر این نمایشگاه ها را داریم زیرا انگیزه جوانان ما را افزایش می دهد در کنار آن، ما نیز به عنوان وزارت ارشاد وظیفه داریم به صورت مستقیم از لحاظ حقوقی و معنوی حمایت های مستمر داشته باشیم.


صالحی امیری با اشاره به اینکه امروز در عرصه رقابت جوانان ما می توانند بازار خارج از کشور را هم در دست بگیرند گفت: به همین منظور از اصحاب رسانه، دانشگاه ها و نخبگان تقاضا کمک داریم.


وی در پایان همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد یکی از مراکز بزرگ علمی کشور است که همکاری های مثبت در این زمینه از گذشته تا کنون با هم داشته ایم که در آینده نیز تداوم خواهد داشت.


منبع ایسکانیوز

ارسال نظرات