خبرهای داغ:

راه اندازی سه مدرسه بنیاد برکت در برخوار/ دلایل رد سند ۲۰۳۰

حجت الاسلام مؤمنی گفت: مواردی که در سند ۲۰۳۰ وجود دارد، موضوعات جدیدی نیست چرا که ما در آموزه های دینی خودمان بالاتر از سند ۲۰۳۰ را داریم، بنا بر این نیازی به این سند خارجی از طرف ما وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۴۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ روز گذشته، پنجشنبه 15 تیرماه 96 طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستان برخوار، قدرت اله زارعان به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان برخوار معرفی و از زحمات علی بابایی تقدیر شد.

امام جمعه حبیب آباد: کمبودهای ما در حوزه «پرورش» باید جبران شود/ تربیت، مقدم بر تعلیم است

امام جمعه شهر حبیب آباد در این مراسم گفت: آموزش و پرورش از تعلیم و تربیت که دو کلمه قرآنی هستند، گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مومنی ادامه داد: آموزش با پرورش یک تفاوت دارد، این که تعلیم (آموزش) فقط مخصوص انسان ها است اما تربیت متعلق به همه موجودات بوده و همه عالم تحت تربیت رب العالمین است.

وی اظهار کرد: دبستان در واقع ادبستان بوده است، بنا بر این محیط مدرسه، محیطی است که فرزندان ما در کنار آموزش باید ادب را فرا بگیرند و رشد و پرورش داشته باشند.

مؤمنی با بیان این که بخش «آموزش» در کشور ما به خوبی عمل می کند، یادآور شد: ما در بخش «پرورش» با کمبودهایی روبرو هستیم که باید اصلاح و جبران شود؛ چرا که تربیت، مقدم بر تعلیم است.

این مسئول متذکر شد: با توجه به حجم تهاجمات فرهنگی که امروزه نوجوان و جوانان ما را تهدید می کند، ما باید بیش از پیش در حوزه پرورش دقت و فعالیت داشته باشیم.

وی گفت: مواردی که در سند ۲۰۳۰ وجود دارد، موضوعات جدیدی نیست چرا که ما در آموزه های دینی خودمان بالاتر از سند ۲۰۳۰ را داریم، بنا بر این نیازی به این سند خارجی از طرف ما وجود ندارد.

امام جمعه حبیب آباد با بیان این که استفاده از الفاظ دوپهلو و مجهول که در سند ۲۰۳۰ وجود دارد، مطابق با مسائل حقوقی نبوده، یادآور شد: طبق قوانین ما در اسلام، چنین سندی باطل است.

این مسئول با اشاره به این که بسیاری از موارد مطرح شده در سند ۲۰۳۰ خلاف دستورات اسلام است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز این سند را مطابق با استقلال ایران اسلامی نمی دانند.

مؤمنی در ادامه سخنان خود یادآور شد: کشورهایی مانند فرانسه سند ۲۰۳۰ را امضا نکرده اند که اینها جای سوال است و همه ما باید به این موارد دقت کنیم.

نماینده برخوار: پیگیر احداث سه مدرسه بنیاد برکت در برخوار هستیم/  رقابت ما مسئولان در راه خدمتِ بیشتر به مردم باشد

نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در این جلسه گفت: هر کدام از ما مسئولیتی که در آن هستیم را خودمان انتخاب کرده و یا پذیرفته ایم و اجباری در انتخاب نداشته ایم و حال که مسئول هستیم جای فرد دیگری را در همین جایگاه گرفته ایم، بنا براین باید در این فرصت که مسوولیت بر عهده ما است حداکثر تلاش خود را انجام بدهیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان این که در قیامت همه ما مسوول اعمال خود هستیم و باید نسبت به اعمال خود پاسخگو باشیم، اظهار کرد: بالاترین مسوولیت ما که امر خداوند است، همان تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است و مدرسه جایی است که فرزندان ما ساخته می شوند، هم آموزش می بیند و هم مسائل دینی و اعتقادی را بیشتر از محیط خانه فرا می گیرند.

وی با تاکید بر این که همه ما مسوولان باید در امر مهم آموزش و پرورش، حمایت های لازم را داشته باشیم، از زحمات همه مسئولان شهرستان در این خصوص تشکر کرد و گفت: کمک ها خوب است اما کافی نیست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: ما تا پنج سال گذشته از نظر فضای آموزشی بین شهرستان های استان اصفهان، در بدترین وضعیت قرار داشتیم اما با تلاش های بابایی مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان و همکاری همه فرهنگیان و مدیران و مسئولان شهرستان، امروز در وضعیت خوبی در سطح استان قرار داریم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: با تدابیر مدیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان برای هر شهری از شهرستان برخوار یک هسته خیرین تشکیل و زمینه رشد و پیشرفت بخش آموزش و پرورش شهرستان و مدارس فراهم و طی پنج سال گذشته حدود ۲۰ مدرسه به بهره برداری رسید و تعدادی هم منتظر حمایت دولت برای تکمیل و راه اندازی است.
این نماینده مجلس در ادامه خطاب به همه مسئولان برخوار، اذعان کرد: همه شما باید افتخار کنید که در شهرستانی با محورهای مهم فرهنگی مانند داشتن مردمی ولایی، انقلابی و مومن، جلوه حجاب و عفاف زنان این منطقه، علما خیز بودن و همچنین داشتن امامزادگان واجب التعظیم در حال فعالیت هستید.
وی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از خیرین شهرستان که تا کنون کمک های بسیار فراوانی کرده اند، در خصوص احداث مدارس بنیاد برکت در شهرستان برخوار، اظهار کرد: ما همه تلاش خود برای راه اندازی مدارس بنیاد برکت در شهرستان برخوار را کرده ایم که یکی از این مدارس در شهرستان احداث شد و پیگیر احداث سه مدرسه بنیاد برکت دیگر نیز در سطح شهرستان هستیم.
این مسئول پیگیری در خصوص هوشمندسازی مدارس، سیستم گرمایشی و… را از دیگر اقدامات نام برد و یادآور شد: در برنامه ششم توسعه حدود پنج الی هفت هزار میلیارد تومان توانستیم در کمیسیون تلفیق برای مدارس شهرستان برخوار مصوب کنیم.

نماینده برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس در ادامه به تخصیص سهمیه قیر برای شهرستان برخوار از دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: این سهمیه همه ساله برای شهرستان برخوار ادامه دارد که بخشی از آن برای قیر مدارس و محیط های آموزشی شهرستان قابل استفاده است.

این مسئول با تاکید بر این که مسئولان در انجام امور نباید ملاحظات سیاسی و سلیقه ای داشته باشند، متذکر شد: اصل این است که رقابت ما مسئولان در راه خدمتِ بیشتر به مردم باشد.
مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان برخوار نیز در ادامه گفت: اگر کارتان رنگ ابدیت پیدا کند، حتما نتیجه بخش خواهد بود.

علی بابایی در ادامه افزود: بنده در طول حدود پنج سال خدمت خود، بخش اعظم فعالیت خود را در حوزه پرورش بکار گرفته ام و در حوزه پرورش با کمک و حمایت جدی سایر ارگان ها توانستیم موفقیت های بسیار خوبی در سطوح استانی و حتی کشور کسب کنیم.

دکتر پناهی معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، اسماعیلی رئیس اداره ارزیابی عملکرد، یزدانی کارشناس مسئول حراست اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از مسئولان استانی حاضر در این مراسم بودند./چشم برخوار


ارسال نظرات