امام جمعه اردکان با اشاره به اهمیت وظیفه قشر طلبه و روحانی در راه روشنگری جامعه گفت: روحانیون باید از نظر بینش سیاسی و اعتقادی غنی باشند.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۳۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در مراسم معارفه فرمانده جدید پایگاه بسیج طلاب اردکان ضمن مقایسه شرایط کنونی جامعه نسبت به گذشته گفت: یک موقع جبهه علمی در پیش است و یک موقع جبهه جنگ سخت و گاهی جبهه جنگ نرم و کار فرهنگی، به همین خاطر کسانی می توانند در شرایط فعلی در بسیج خدمت کنند که حتماً از نظر فرهنگی و علمی در یک جایگاه مناسبی قرار داشته باشند.

وی افزود: وظیفه روحانیون تبیین شاخصه های حق و باطل و روشنگری است لذا آنها باید از نظر بینش سیاسی و اعتقادی غنی و در درجه قابل قبولی باشند.

امام جمعه اردکان گفت: گاهی مشاهده می شود که بعضی از طلاب و روحانیون ما از نظر فرهنگ، اعتقاد و بینش سیاسی و حتی بینش دینی دچار شبهه هستند و از این شبهات تأثیر می پذیرند و ما باید ابتدا از خودمان و حوزه های علمیه به عنوان خانواده شروع کنیمو این بینش را بالا ببریم تا بتوانیم در جامعه روشنگری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باید در کنار روشنگری در جامعه ضمن داشتن انصاف و اخلاص در سخنرانی ها وحدت را نیز حفظ کنیم و از نظام و انقلاب با تمام توان خود دفاع کنیم.

حجت الاسلام شاکر گفت: روحانیون علاوه بر اینکه باید بتوانند به شبهات پاسخ دهند باید در انتقال مطالب سلیقه داشته باشند تا بتوانند رابطه خوبی را با مردم برقرار کنند.

ارسال نظرات