مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مستحکم‌ترین سد در برابر هجمه فرهنگی دشمنان است.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۲۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

زهرا هرم‌آبادی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه عفاف و حجاب در جامعه دارای اهمیت فراوانی است به طوری که ریشه در اعتقادات داشته و در این راستا باید علاوه بر توجه ویژه در سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی افزود: هجمه‌های گسترده دشمنان و جنگ نرم آنها برای رواج فرهنگ غرب، بی‌بند و باری، بی‌حجابی و از میان برداشتن عفاف زنان است لذا خانواده‌ها را به عنوان مهم‌ترین هسته و بنیان جامعه مورد هدف قرار داده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مستحکم‌ترین سد در برابر هجمه فرهنگی دشمنان است.

هرم‌آبادی با تاکید بر اینکه حجاب امری اجتماعی است لذا بی‌حجابی در جامعه پیامدهای نامطلوب به همراه دارد و این امر با حقوق افراد جامعه در تزاحم است، گفت: دلیل بی حجابی و کم حجابی معرفت‌های ناقص است.

وی ترویج فرهنگ غربی را یکی از راهبردهای دشمنان برای از بین بردن حیا و عفت در جامعه ایران برشمرد و گفت: حمایت از شبکه‌های مدلینگ و ترویج ابتذال فرهنگی به‌ خصوص در زمینه پوشش و لباس گواه روشنی بر این مهم است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی به برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته ملی عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: راهپیمایی «صیانت از حریم خانواده» در اراک از ساعت 18 همزمان با سراسر کشور روز 21 تیرماه از دبیرستان تزکیه تا امامزاده آمنه خاتون(ع)، برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس، سیر تکاملی عفاف و حجاب، مشاوره مذهبی، نشست‌های تخصصی در پایگاه‌های مقاومت، توزیع رایگان کتاب جیبی احکام حجاب در بین مسافران فرودگاه اراک و کتاب "مهدیه و لباس سخنگو" در بین کودکان و نوجوانان محجبه بخشی از برنامه‌های این هفته در ارارک است.

هرم‌آبادی برگزاری تجمع عفاف و حجاب در پارک 72 تن شهرستان از ساعت 18، کوهپیمایی، برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی، نشست‌های تخصصی عفاف و حجاب در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج از جمله برنامه‌های شهرستان آشتیان است.

وی افزود: در شهرستان تفرش برگزاری تجمع عفاف و حجاب در پارک حکیم نظامی ساعت 18:30، برپایی نمایشگاه با بنیاد ملی عفاف و حجاب، نمایشگاه فرهنگی عفاف و حجاب، ایستگاه‌های مشاوره ویژه خانواده‌ها، آتلیه ویژه دختران با حجاب اسلامی به شکل رایگان، آموزش محرم و نامحرم برای کودکان در قالب جشن عروسک‌ها از جمله برنامه‌های ابتکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تفرش است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: راهپیمایی عفاف و حجاب ساعت 9:30 مسجد صاحب‌الزمان(عج) تا میدان شهرداری، فروشگاه ملزومات حجاب در شهرستان کمیجان برگزار می‌شود.

هرم‌آبادی به برنامه‌های ناحیه مقاومت بسیج خنداب اشاره کرد و گفت: راهپیمایی عفاف و حجاب با عنوان «من خانواده‌ام را دوست دارم» از یادمان شهدای گمنام به سمت امامزاده ساعت 9 صبح و قرائت زیارت عاشورا از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته در شهرستان خنداب است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و تجمع عفاف و حجاب از ساعت 18 در پارک طالقانی از جمله برنامه های اجرایی در شهرستان دلیجان خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: در شهرستان ساوه از ساعت 18 تجمع در میدان انقلاب، برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان با عنوان «حیای نگین»، برگزاری نشست‌های عفاف و حجاب در پارک‌ها با عنوان «فرشته‌های نجابت» و در شهرستان زرندیه نشست تخصصی عفاف و حجاب در روز 22 تیرماه در خیابان شهید شایسته مهدیه صاحب‌الزمان(عج) در ساعت 18، مسابقه کتاب زن و خانواده، مسابقه خانواده پاسدار و اموزش چهره به چهره ویژه مربیان برگزار می‌شود.

هرم‌آبادی ادامه داد: در شهرستان محلات راهپیمایی عفاف و حجاب از مسجد القائم(عج) این شهرستان به سمت میدان حاج‌آقا مصطفی، برگزاری مسابقات ورزشی در پایگاه‌های مقاومت بسیج، پیاده‌روی همگانی از پارک شهدا تا پارک جنگلی و در شهرستان خمین بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) میزبان تجمع حاضرین در تجمع عفاف و حجاب در ساعت 18 خواهد بود همچنین مراسم خاطره‌گویی و شعرسرایی با حضور شاعران کشوری از دیگر برنامه‌های جانبی این روز در خمین است، برپایی فروشگاه البسه و نمایشگاه عفاف و حجاب و برگزاری مسابقات فرهنگی مذهبی بخشی دیگر از برنامه‌های اجرایی در شهرستان خمین است.

وی افزود: در شهرستان فراهان تجمع عفاف و حجاب ساعت 10 در یادمان شهدای شهرستان، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در قالب 10 غرفه، در شهرستان شازند تجمع در همین ساعت در میدان انقلاب و برگزاری مراسم و سخنرانی روز عفاف و حجاب در پارک سوم خرداد است همچنین توزیع شاخه گل و سبد گل در روز برگزاری تجمع ده‌ها هزارنفری در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله در پایان به روزشمار هفته ملی عفاف و حجاب اشاره و خاطرنشان: هفته عفاف و حجاب از روز شنبه 17 با عنوان «خیزش جهانی، تجلی فطرت» آغاز می‌شود که به ترتیب این روزها با عناوین «عفاف و حجاب، خودباوری، امنیت اخلاقی»، «عفاف و حجاب، حافظ حریم خانواده»، «عفاف و حجاب، کرامت، تشخص و منزلت»، «عفاف و حجاب، نجابت مردان، عفت زنان، خانواده سالم»، «عفاف و حجاب، اقتصادمقاومتی، حمایت از تولید و پوشاک عفیف»، «عفاف و حجاب، احترام به خویشتن و حقوق شهروندی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات