یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه ولایت‌مداری یکی از نشانه‌های فرد منتظر است، از لزوم توجه هرچه بیشتر به مفهوم انتظار عملی سخن گفت.
کد خبر: ۸۸۸۲۹۷۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا کربلایی کارشناس علوم قرآنی گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت هایی که منتظران امام زمان (عج) در عصر غیبت می‌توانند انجام دهند و از این راه اخلاص خود را در مسیر انتظار نشان دهند، ولایت‌مداری است.

وی ادامه داد: ولایت‌مداری و پیروی از ولایت در عصر و دوره غیبت امام زمان (عج) یکی از مهم‌ترین نشانه‌های فرد مومن است.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: در عصر غیبت اگر کسی نتواند از، ولی امر اطاعت کند، به این معنا است که با ظهور حضرت قائم (عج) نیز نمی‌تواند در مسیر اطاعت و پیروی از آن حضرت گام بردارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که مفهوم انتظار درباره افرادی که خود را منتظر ظهور امام زمان (عج) می‌دانند، به دو شیوه دیده می‌شود که یکی از آن‌ها جنبه ظاهری و شعار دادن دارد و دیگری انتظار مفهومی و به اصطلاح، انتظار عملی نامیده می‌شود.

کربلایی توضیح داد: انتظار ظاهری و شعاری درباره افرادی به کار برده می‌شود که در این زمینه تنها به شعار دادن و صحبت کردن درباره انتظار و آقا امام زمان (عج) بسنده می‌کنند، اما در اعمال و رفتار آن‌ها نشانی از یک منتظر واقعی نیست.

وی یادآور شد: انتظار عملی در مورد اشخاصی به کار برده می‌شود که در رفتار و اعمال آن‌ها می‌توان نشانه‌های یک منتظر واقعی را مشاهده کرد به این معنا که چنین افرادی از لحاظ درونی به نوعی از آمادگی دست پیدا کرده‌اند که همواره تلاش می‌کنند رفتاری درست داشته باشند.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: وقتی یک فرد منتظر خود را برای دیدار با آقا امام زمان (عج) آماده می‌کند، تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در کنار انجام دادن اعمال عبادی خود به شکل صحیح، با بنده‌های خدا نیز رفتاری از جنس انسانیت داشته باشد.
ارسال نظرات