مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

همگانی شدن گفتمان فقرزدایی در جامعه از اقدامات مؤثر کمیته امداد در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی است

همگانی شدن گفتمان فقرزدایی در جامعه و زمینه‌سازی برای مشارکت همه اقشار جامعه در کمک به خانواده‌های نیازمند از اقدامات مؤثر و هدفمند کمیته امداد در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی این نهاد است .
کد خبر: ۸۸۸۲۸۶۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه رسالت اصلی این نهاد خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند جامعه و فقرزدایی از آن‌ها است ، گفت : رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و خروج آن‌ها از چرخه فقر و بدنه حمایتی این نهاد است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اثربخش‌تر شدن خدمات و درنهایت توانمندی جامعه هدف از رویکردهای مهم کمیته امداد در حوزه فقرزدایی است ، ادامه داد : همگانی شدن گفتمان فقرزدایی در جامعه و زمینه‌سازی برای مشارکت همه اقشار جامعه در کمک به خانواده‌های نیازمند از اقدامات مؤثر و هدفمند کمیته امداد در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی این نهاد است .

وی به نصاب بالای مشارکت مردم استان زنجان در حوزه انجام کارهای خیرخواهانه اشاره کرد و ادامه داد : به‌منظور افزایش مشارکت مردم استان در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در تلاش هستیم زمینه مشارکت گروه‌ها و لایه‌های مختلف جامعه را در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد فراهم کنیم .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه تعداد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان را ۲۲هزار و ۵۰۰خانوار با جمعیت ۳۹ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: این تعداد شامل زنان سرپرست خانوار ، سالمندان ، ایتام و فرزندان محسنین ، دانش آموزان و دانشجویان مستعد نیازمند و بیماران خاص ، صعب‌العلاج و سرطانی است.

وی بابیان اینکه به‌منظور هم‌پوشانی خدمات و هم‌افزایی منابع برای خدمت‌رسانی اثربخش به گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد تعامل با مؤسسات خیریه و استفاده از ظرفیت آن‌ها در این بخش از اقدامات این نهاد در استان است ، گفت : تعامل با مؤسسات خیریه فعال و همسو با کمیته امداد موجب می‌شود منابع مؤثری برای خدمت‌رسانی هدفمند به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و سایر اقشار نیازمند جامعه فراهم شود.

صفری با اشاره به اینکه افزایش سرمایه اجتماعی نظام وظیفه اصلی کارگزاران محرومیت‌زدایی است ، تصریح کرد : با کاهش آسیب‌های اجتماعی ، سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد و تلاش ما این است با هم‌افزایی امکانات و ظرفیت‌های مردمی سرمایه اجتماعی نظام را ارتقاء داده و ذائقه دهک‌های پایین و اقشار آسیب‌پذیر جامعه را از نظام شیرین‌تر کنیم .

وی رویکرد کمیته امداد با مؤسسات خیریه را تعامل و تفاهم با آن‌ها عنوان کرد و یادآور شد: کمیته امداد مؤسسات خیریه را در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه همراه خود دانسته و با این نگاه کارهای جزیره‌ای در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان به کارهای زنجیره‌ای و اثربخش تبدیل می‌شود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار