سازمان ملل اعلام کرد که حدود 20 هزار غیرنظامی در مناطقی که داعش در شهر موصل تصرف کرده است، گرفتار شده‌اند و نمی‌توانند از آنجا خارج شوند.
کد خبر: ۸۸۸۲۸۵۳
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان ملل اعلام کرد که 20 هزار غیرنظامی در مناطق تحت کنترل تکفیری‌های داعش در موصل گرفتار هستند.

عملیات ارتش عراق برای آزادسازی غرب موصل اواسط فوریه گذشته آغاز شد و نیروهای عراقی تاکنون بخش های زیادی از این منطقه را آزاد کرده‌اند و داعش هم اکنون تنها کنترل یک درصد از شهر موصل را در اختیار دارد. با این وجود این تکفیری‌ها شمار زیادی از مردم عراق را در جریان درگیری ها در خارج از موصل به گروگان گرفته و آنها را به اجبار به بخش قدیمی موصل منتقل کردند.

تروریست های داعش به هنگام خروج خود از بخش قدیمی موصل گروگان ها را همراه خود خواهند برد و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می شود.

یک مقام سازمان ملل پیش از این عنوان کرد: این شهروندان عراقی از آب، غذا و برق محروم هستند، در شرایط اسف باری به سر می برند و آنها از هر طرف تحت محاصره هستند.

وی ادامه داد: تک تیراندازان داعش به سمت هر کسی که به دنبال خروج از مناطق تحت سلطه آنها باشد، شلیک می کنند و تعداد معدودی که موفق به فرار شده اند در شرایط روحی ناگواری به سر می برند.

ارسال نظرات