خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران عنوان کزد

7 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران جزو 100 دانشمند برتر جهان

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: تعداد 7 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران جزو 100 دانشمند برتر جهان هستند.
کد خبر: ۸۸۸۲۸۴۵
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
7 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران جزو 100 دانشمند برتر جهان
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید محمدعلی برخورداری امروز در چهاردهمین اجلاسیه دانشگاه های سطح یک کشور که در سالن فجر دانشگاه بوعلی همدان برگزار شد با بیان تاریخچه ای از تشکیل دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت : این دانشگاه در سال 1308 شمسی به عنوان مدرسه صنعتی تشکیل و با تغییر و تحولات بسیاری که به همراه داشته نهایتا به عنوان دانشکده علم و صنعت شناخته شده و امروز در قالب دانشگاه علم و صنعت ایران در حال فعالیت است.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های علمی و پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر در زمینه فنی و مهندسی، عنوان کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای 15 دانشکده، سه گروه آموزشی مستقل و تعدادی واحد‌های وابسته شامل مرکز آموزش الکترونیکی، پردیس دو و یک است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران را 429 نفر برشمرد و بیان داشت: در این دانشگاه علاوه بر هئیت علمی 28 نفر به صورت رسمی و 500 نفر به صورت قراردای مشغول به فعالیت هستند.

وی به بیان اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه علم و صنعت 13هزارو 550 نفر است، به تفکیک تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت و گفت: تعداد دانشجو در مقطع کارشناسی 4 هزار در مقطع مقطع کارشناسی ارشد 8هزار و نفر و در مقطع دکتری 580 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

برخورداری با بیان اینکه به دلیل قدمت بالای دانشگاه آمار دقیقی از تعداد دانش آموختگان دانشگاه وجود ندارد، افزود: تعداد دانش آموخته های این دانشگاه به صورت تخمینی 47 هزار دانشجو است.

وی به وجود 30 پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی و 24 قطب علمی کشور در رشته های مختلف در دانشگاه علم و صنعت اشاره و عنوان کرد: طرح های کلان ملی که امروزه به عنوان پروژه اصلی مطرح است از پروژه های پژوهشی دانشگاه علم و صنعت است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در تشریح این طرح ها به مسئولیت اجرایی دانشگاه علم و صنعت ایران در اجرای سامانه حمل و نقل ریلی تندور اشاره و بیان کرد: این دانشگاه ساخت پروتزهای عصبی زیر جلدی برای کمک به بیماران ضایعه نخاعی، طراحی موتور هواپیمای مسافربری 150 نفری و طراحی و ساخت ماهواره مدار سطح پایین که نخستین ان در سال 91 به فضا پرتاب شد را بر عهده دارد که از طرح‌های کلان کشوری به حساب می اید.

وی به مقام های کسب شده کشوری و جهانی توسط دانشگاه علم و صنعت اشاره و با بیان اینکه در سال 96 در رتبه بندی تایمز در بین 300 دانشگاه برتر آسیا موفق به کسب رتبه 92 شد، تصریح کرد: این دانشگاه در سال 95 در همین خصوص در بین 200 دانشگاه برتردر رتبه 57 قرار داشت که به صورت نسبی با رشد همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران در رتبه بندی لایدن در سطح جهان در زمنیه ریاضیات کامپیوتر رتبه 50 و در کشور رتبه 3 را کسب کرده است، اضافه کرد : این دانشگاه در رتبه بندی QS سال 2017 در رتبه 551 تا 600 قرار دارد.

برخورداری به رتبه های کسب شده دانشگاه علم و صنعت در زمینه‌ی سرانه‌ استنادات اعضای هیئت علمی اشاره و عنوان کرد : در این خصوص در کشور در رتبه نخست قرار داریم و در رتبه بندی QS در این زمینه در بین 900 دانشگاه برتر در رتبه 19 و در بین 500 تا 491 دانشگاه‌های برتر جهان هستیم.

وی با بیان اینکه در مجموع شاخص ها دانشگاه علم و صنعت ایران در کشور در رتبه دوم قرار دارد، گفت : در محافل مختلف اتحادیه ها و نشریات که اکثر دانشگاه‌های برتر عضویت دارند عضو شده ایم و در سطح بین المللی با سایر دانشگاه‌های سطح یک ارتباط خوبی ایجاد کرده ایم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با ابراز اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان رابط علمی برای ارتباطات علمی بین المللی بین ایران و اتحادیه اروپا انتخاب شده تصریح کرد: برای این منظور مجوز تاسیس دفتر در اروپا اخذ شده که فعلا این دفتر در شهر بن آلمان راه اندازی و فعال شده است .

وی از ایجاد و راه اندازی واحد پردیس در منطقه آزاد چابهار به عنوان دانشگاه مشترک ایران و آلمان خبر داد و عنوان کرد : در سال تحصیلی جدید شاهد راه اندازی این واحد دانشگاه در عراق خواهیم بود.

برخورداری با بیان اینکه تعداد 7 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم صنعت ایران جزو 100 دانشمند برتر جهان هستند، یادآور شد : سرانه‌ این دانشگاه در بخش ارائه مقالات به آی اس آی 2.83 است و همچنین این دانشگاه دارای 5 شرکت دانش بنیان بوده و 16 شرکت نیز در آستانه اخذ مجور قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات