معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان:
مصرف بلند مدت و مزمن شیشه باعث تورم پرده محافظ قلب می شود و مصرف تزریقی آن علاوه بر عوارض اشاره شده می تواند منجر به آسیب رگ های خونی و آبسه پوست نیز گردد.
کد خبر: ۸۸۸۲۸۴۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان در حاشیه دوره آموزشی ماتریکس بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه متامفتامین به اشکال دود کردن ، کشیدن در بینی خوراکی و تزریقی استفاده می شود که شکل ظاهری آن بصورت پودر سفید و شفافی است که بونداشته و مزه تلخی دارد گفت : فرد معتاد پس از استفاده از این ماده محرک احساس سرخوشی اولیه وحالت تحریک پذیری شدیدی را در خود ایجاد می نماید.

گل نسا آقامحمدی افزود: مصرف شیشه می تواند سبب بروز مشکلات متعددی چون افزایش ضربان قلب نامنظم ، افزایش فشار خون ، صدمه دیدن رگ های مغزی ، توهمات گزند و آسیب افزایش دمای بدن و تشنج در فردمی شود .

وی اظهار داشت: مصرف بلند مدت و مزمن شیشه باعث تورم پرده محافظ قلب می شود و مصرف تزریقی آن علاوه بر عوارض اشاره شده می تواند منجر به آسیب رگ های خونی و آبسه پوست نیز گردد.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: وابستگی این ماده بسیار بیشتر از موادی چون تریاک ، هروئین و حتی کراک است و انسان را از حالت طبیعی خارج کرده و روی سیستم تولید کننده مواد شبه افیونی و ضد درد داخلی اثر گذاشته و باعث تخریب آن می شود.

آقا محمدی خاطر نشان ساخت: درمان اعتیاد به این ماده بسیار مشکل و زمان بر است و ضرورت مشارکت خانواده و بیمار و درمانگر بیش از سایر درمانها است و ماتریکس تنها رویکردی است که جهت مشاوره با بیماران شیشه ابداع شده و اجرا می شود که موفقیت آن بشدت تحت تاثیر همکاری خانواده و بیمار می باشد.

ارسال نظرات