کارشناس مسئول پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان زنجان:

اعتیاد یکی از جدی ترین معضلات درجامعه کنونی ما می باشد

اعتیاد یکی از جدی ترین معضلات درجامعه کنونی ما بوده و در تمامی روش های درمانی برای برخورد با این معضل جایگاه مهمی را به همراهی خانواده ها به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۸۸۲۸۳۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس مسئول پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان زنجان در دوره آموزشی ماتریکس گفت : ایجاد انگیزه مناسب با همدلی مناسب و دادن فرصت به بیماران برای صحبت کردن از مشکلات و ناراحتی و خوشحالی ها می تواند انگیزه بیمار را برای ورود یا ادامه درمان تقویت کند.

زهرا حیدری آزاد افزود : اعتیاد یکی از جدی ترین معضلات درجامعه کنونی ما بوده و در تمامی روش های درمانی برای برخورد با این معضل جایگاه مهمی را به همراهی خانواده ها به خود اختصاص داده است.

وی همراهی در درمان و تأمین هزینه ها ، تلاش برای کاهش استرس های روانی و جسمی بیمار را مهم ارزیابی نمود و اظهار داشت: فشارهای جسمی چون گرسنگی ، تشنگی، خستگی و بی خوابی در طول فرایند درمان اعتیاد ایجاد اختلال در فرد بیمار می نماید.

کارشناس مسئول پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت : حدف نشانه های مربوط به دوران مصرف از محیط زندگی ، ابزار مصرف، آهنگ های دوران مصرف و محل های مصرف می تواند ولع شدیدی را برای مصرف ایجاد نمایند.

وی افزود: برای فراموشی این ماده محرک در فرد بیمار کمک به وی برای یافتن تفریحات سالم و کسب مهارتهای زندگی لازم و موثر می باشد.

این کارشناس مسئول صبر و حوصله در طول دوره درمان و ناامید نشدن از لغزش های احتمالی را از اهداف مهم و اساسی بهبودی بیمار بر شمرد و اظهار کرد : تمسخر و قضاوت در مورد فرد بیمار و ناله و نفرین کردن نتیجه ای جز شکست درمان ندارد.

وی یادآور شد : از آنجائی که فرد معتاد نیز همانند سایر یک انسان بالغ و مختار است و مسئولیت کارهای خود را می داند دلسوزی بیش از حد اعضاء خانواده نیز می تواند در انگیزه درمانی بیمار تاثیرات منفی به همراه داشته باشد.

ارسال نظرات