به بهانه سالروز ربوده شدن 4 دیپلمات ایرانی؛
سوالی که سالها پاسخی به آن داده نشده این است که چرا هیچ گاه آزادی گروگان های آمریکایی و اروپایی، موکول به آزادی احمد متوسلیان و همراهانش نشده است؟
کد خبر: ۸۸۸۲۷۳۵
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، ۱۴ تیرماه ۱۳۶۱ دقایقی بعد از ربوده شدن احمد متوسلیان و  همراهانش، رادیو اسرائیل اعلام می‌کند: ژنرال احمد متوسلیان طراح عملیات فتح المبین و بیت المقدس در پست بازرسی "برباره” به اسارت گرفته شد. این نشان می‌دهد که او را خوب می شناختند! مغز متفکر آزاد سازی خرمشهر و فرمانده نیروهایی عراق به خاک سیاه نشاندند و داغ "محمره” را بر دلش گذاشتند.
 
سید رائد موسوی فرزند سید محسن موسوی و دبیرکل انجمن حمایت از دیپلمات های ربوده شده ایرانی طی مصاحبه ای اظهار می‌دارد قطعاً اسرائیلی‌ها روی حاج احمد متوسلیان تمرکز جدی داشتند، همه رسانه‌های سوریه اعلام کرده بودند که حاج احمد متوسلیان به عنوان فرمانده تیپ ۲۷ محمد رسول الله برای جنگ با اسرائیل آمده است.
 
وقتی هاشمی زحمت عماد مغنیه را بر باد داد
بعد از ربوده شدن حاج احمد متوسلیان افرادی بسیاری جهت آزادسازی ایشان تلاش کردند یکی از آنها عماد مغنیه بود که با ربودن دیوید دوج قصد مبادله وی با احمد متوسلیان را داشت؛ حجت الاسلام موسی موسوی فخر روحانی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در بیروت طی سخنانی در مورد ربوده شدن دیوید دوج اظهار داشت: چند روز پس از ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی سران سازمان آزادیبخش فلسطین به سفارت ایران آمدند و گفتند امروز دیوید دوج رئیس دانشگاه آمریکایی بیروت ربوده شد و ما فکر می‌کردیم دوستان ما که متمایل به اتحاد جماهیر شوروی هستند او را ربوده اند و بعد معلوم شد که کار آنها نبوده است.
بنابرین روی احزاب و گروه های گوناگون کار کردیم و سرانجام به این نتیجه رسیدیم که طرفداران شما او را ربوده اند، از اینرو آمده ایم از شما برای نجات وی کمک بگیریم. گفتم:دیوید دوج فقط رئیس دانشگاه آمریکایی بیروت نبود؛ او رئیس CIA در خاورمیانه هم بود. صبح روز بعد معلوم می‌شود که عماد مغنیه عامل ربودن دیوید دوج بوده است.
حجت الاسلام فخر روحانی در ادامه مصاحبه می‌گوید: ما می‌توانستیم به سهولت گروگان‌ها را مبادله کنیم؛ اما چه کردیم؟ آقای هاشمی رفسنجانی دیوید دوج را به درخواست حافظ تحویل سوریه داد و او از آنجا راحت به آمریکا رفت!
 
سالها بعد روزنامه رسالت در تیر ماه ۱۳۸۱ در خبری نوشت: حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله با اشاره به گذشت ۲۰ سال از حادثه ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و سه تن دیگر از اتباع کشورمان در لبنان که مصونیت دیپلماتیک داشتند خواستار فعال شدن مجامع بین المللی و جهانی برای مشخص شدن وضعیت آنان شد!
آقای هاشمی در حالی برای مشخص شدن وضعیت گروگانهای ایرانی خواستار فعال شدن مجامع جهانی می‌شود که از سال ۱۳۶۱ تا پایان ریاست جمهوری خود ایشان بارها و بارها گروگان های آمریکایی و اروپایی با وساطت خود ایشان آزاد شده اند ولی حتی  در یک مورد هم آزادی آنها مشروط به آزادی گروگان‌های ایرانی نشده است!
 
برگرفته از کتاب خیانت به فرمانده


دانشجوآزاد
ارسال نظرات