رییس دادگستری شهرستان خاتم گفت: کاهش 10درصدی ورودی پرونده‌ها رشد بسیار خوبی را در حوزه قضایی بخش مرکزی نشان می‌دهد که این امر قطعاً حاصل فرهنگ‌سازی در راستای کاهش وقوع مسائل قضایی است.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۷۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، رئیس دادگستری شهرستان خاتم به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در یکسال گذشته هفت هزار و بیست و پنج پرونده قضایی در حوزه بخش مرکزی هرات تشکیل‌ شده است وهفت هزار و دویست و بیست وپنج فقره رسیدگی و منجر به صدور احکام قضایی شده است.

محمد مهدی مدرس زاده گفت: از این تعداد پرونده ها ی ورودی به دادگستری شهرستان، 1909فقره در دادسرا،1876فقره در شوراها،966 فقره در شعبه حقوقی، 758 فقره در شعبه کیفری و مابقی به قسمت اجرای احکام مدنی و کیفری اختصاص دارد.

وی افزود: درمجموع کاهش 10درصدی ورودی پرونده‌ها رشد بسیار خوبی را در حوزه قضایی بخش مرکزی نشان می‌دهد که این امر قطعاً حاصل فرهنگ‌سازی در راستای کاهش وقوع مسائل قضایی است.

رئیس دادگستری خاتم گفت:30 درصد از پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف خاتم در یکسال گذشته با صلح و سازش و صدور گزارش اصلاحی مختومه شده است.

مدرس زاده خاطر نشان کرد: بیشترین پرونده های شهرستان خاتم مربوط به دعاوی مطالبه وجه ، دعاوی خانوادگی ، مهریه و پرونده های مربوط به املاک و اراضی می باشد.

رئیس دادگستری خاتم در ادامه اظهار داشت: مدت رسیدگی به پرونده های ارجاعی به این دادگستری در گذشته حداقل سه ماه بوده که توانسته ایم این زمان را به کمتر از 18 روز کاهش دهیم.

وی به راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی در دادگستری خاتم اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این سامانه در کاهش هزینه‌ها و تسریع در رسیدگی و جلوگیری ازاطاله دادرسی تأثیرگذار بوده است.

مدرس زاده یکی از اهداف مهم دستگاه قضایی را کاهش جرم در جامعه به عنوان دغدغه اصلی مسئولان قضایی ذکر کرد و گفت: تمام تلاش بر این است که با فرهنگ سازی و پیشگیری بتوانیم در کاهش جرم در سطح جامعه نقش‌آفرین باشیم.

وی خاطر نشان کرد: دادگستری خاتم تاکنون توانسته رضایت مطلوب و نسبی مراجعه کنندگان را از جهت تکریم ، برخورد مناسب و مطابق شئون اسلامی، دقت و سرعت در رسیدگی را جلب نماید.

رئیس دادگستری خاتم در پایان گفت: از مردم شهرستان تقاضا می شود حتی اگر پرونده ای در دادگستری ندارند جهت ثبت نام ابلاغ الکترونیک به دادگستری مراجعه و بصورت رایگان ثبت نام شوند.

ارسال نظرات