مجتمع گلخانه ای فرودگاه یاسوج تعطیل شد.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۴۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
سال 1389 قرارداد بین شرکت فرودگاه های کشور و سازمانتعطیلی مجتمع های گلخانه ای فرودگاه یاسوج جهاد کشاورزی استان مبنی بر اشتغال فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی در زمین های اطراف فرودگاه یاسوج به امضا رسید و گلخانه ی فرودگاه یاسوج شامل 8 واحد تولیدی گل رز، 2واحد تولیدی سبزی وصیفی راه اندازی شد.
در این واحدها سالانه 238تن صیفی و3میلیون و600هزار شاخه گل رز هلندی تولید می شد که سرجمع درآمد های ناخالص آنها 75میلیارد و 750میلیون ریال بوده است.
پس از گذشت 7سال از این قرار داد رای تخلیه ی این مجتمع از سوی هیات تشخیص شرکت فرودگاهها وناوبری هواپیمایی صادر شد و گلخانه داران در این میان ضمن متحمل شدن ضررهای زیادباید به دنبال مکانی برای جابجایی باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشستی که برای پیگیری مشکلات گلخانه داران فرودگاه تشکیل شد با بیان اینکه اگر افرادی تخلف کردند نباید یک طرفه تصمیم گرفته شود گفت: آیا زمانی که قرار داد بسته شد مسئولان شرکت فرودگاههای کشور نمیدانستند که به لحاظ امنیتی برای این مجموعه ضرر به همراه دارد واکنون بعد از گذشت 7سال قرار داد را به صورت یک طرفه لغو کنند؟
گوهرگانی با اشاره به اینکه هیچ تخلفی از طرف گلخانه داران رخ نداده است و قرار بود 40هکتار زمین به فارغ التحصیلان داده شود ولی کمتر از موارد مشخص شده در قرار داد انجام شد افزود:اکنون باید وضعیت بدهکاری این افراد به بانکها، بیکاری 20خانوار روستایی تعیین تکلیف شود.
اکرمیان عضو هیات مدیره ی شرکت فرودگاه و ناوبری هواپیمایی کشور نیز گفت: فرودگاه یاسوج می تواند موتور محرکی برای استان باشد و طولانی بودن باند پرواز و امنیت از مهمترین اولویت های این فرودگاه است.
وی افزود:وجود گلخانه در فرودگاه یاسوج غیر قانونی است و باید تخلیه شود.
معاون امور اقتصادی وهماهنگی استاندار هم گفت: وقتی شرکتی قرارداد منعقد می کند باید به تمام بندهای آن توجه داشته باشد تا در آینده با مشکل مواجه نشوند  و در قرار داد این شرکت ملغی شدن قرار داد آن هم از طرف شرکت فرودگاه ها آمده بود.
محنایی افزود:مابه دنبال جایگزینی برای این گلخانه ها هستیم و در این میان دولت هزینه های زیادی را متحمل می شود.
ارسال نظرات