صدور مجوز مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی

مجوز راه اندازی مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۴۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در برنامه زنده پیک سلامت که صدور مجوز مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکیاز شبکه دنا پخش شد گفت: مجوز راه اندازی مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی صادر شده، ساختمان آن در دست ساخت است و در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.
دکتر اورنگ ایلامی افزود: این مجتمع آموزشی در مهرماه سال جاری از دانش آموزان خانواده های کارکنان دانشگاه در مقطع ابتدایی نام نویسی خواهد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه از دیگر دانش آموزان نیز با داشتن معدل بالا و شرکت در آزمون، نام نویسی خواهد شد ادامه داد: تلاش بر آن است که این مجتمع را در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم فعال کرده و از دبیران برجسته و اساتید دانشگاه در رشته های مرتبط نیز استفاده شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به طرح های عمرانی طرح تحول سلامت در استان گفت: بیمارستان باشت دومین بیمارستانی است که در استان پس از 20 سال به مرحله بهره برداری خواهد رسید که امیدواریم تا پایان مردادماه سال جاری عملیات اجرایی این طرح به اتمام برسد.
ایلامی با بیان اینکه طرح های عمرانی، پس از افتتاح با 100 درصد ظرفیت خود کار نمی کنند، ادامه داد: تجهیز و راه اندازی طرح های بزرگ زمان بر بوده و ممکن است در ابتدا با 20 درصد ظرفیت خود شروع به ارائه خدمت کنند که با گذشت زمان و به صورت تدریجی ظرفیت اجرایی خود را به 100 درصد برسانند.
وی با اشاره اینکه فاز دوم بیمارستان بهمئی کلید خورده و فعالیت خود را آغاز کرده است ادامه داد: بیمارستان نرگسی گچساران با پیشرفت فیزیکی خوب و بیمارستان 280 تخت خوابی شهید جلیل یاسوج هم ساختار فیزیکی معقولی داشته و امیدواریم تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد و تا پایان سال به صورت 100 درصدی راه اندازی شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه 280 طرح عمرانی در طرح تحول سلامت به استان اختصاص داده شده است، بیان داشت:از این تعداد 55 طرح کلنگ زنی شده، 8 مورد پیشرفت کاری بالای 50 درصد،21 مورد بین 25 تا 50 درصد، 12 مورد بین 5 تا 25 درصد پیشرفت کاری دارند، 14 مورد هم در دست پیگیری هستند که امیدواریم تا پایان مردادماه سال جاری 35 طرح از این تعداد نیز به بهره برداری برسند.
دکتر ایلامی در این برنامه از صدور مجوز ساخت دانشکده داروسازی در استان خبر داد و افزود: طی سفری که به وزارت خانه داشتیم و با مکاتبات صورت گرفته مجوز ساخت این دانشکده از سوی وزیر بهداشت و درمان صادر شد.
وی با بیان اینکه کمبود فضای فیزیکی یکی از مشکلات اصلی این طرح است ادامه داد: دانشگاه از نظر داشتن زمین مناسب با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم با همکاری استانداری، منابع طبیعی و دیگر ارگان های زیربط بتوانیم با آماده شدن زمین عملیات اجرایی این طرح را آغاز کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به خدمات طرح تحول نظام سلامت به  بیماران خاص در استان گفت: بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید رجایی یاسوج در دو شیفت صبح و عصر به بیماران ارائه خدمت می کند که در ابتدای سال تحصیلی جدید پزشک آنکولوژی(سرطان شناسی) به پزشکان حاضر در این بخش افزوده خواهد شد.
دکتر ایلامی افزود: مرکز جامع غربالگری سلامت در این بیمارستان نیز در حال ساخت است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عملکرد حوزه بهداشت در طرح تحول سلامت در چهار دهه اخیر را کم نظیر دانست و گفت: مهم ترین دستاورد این حوزه در طرح تحول افزایش سرانه روستائیان بوده که باعث بهبود وضعیت پزشکان، نیروی انسانی و تیم سلامت در مراکز شده است.
 ایلامی افزود: افزایش ماندگاری پزشکان و تیم پیراپزشکی در مناطق روستایی، افزایش پایگاه های سلامت در استان، راه اندازی پایگاه های سلامت مناطق حاشیه شهر، افزودن رشته های جدید تغذیه و بهداشت روان در دانشگاه، اضافه شدن خدمات بهداشتی دهان و دندان،توزیع دارو و مکمل های دارویی در همه مراکز از عملکرد های حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت است.
وی با بیان اینکه در 80 درصد مراکز درمانی استان پزشکان در شیفت های عصر و شب نیز به بیماران ارائه خدمت می کنند ادامه داد: 16 مرکز شبانه روزی در استان، 126 پزشک شاغل دربرنامه پزشک خانواده روستایی، 91 مامای شاغل، 31 دندان پزشک، 31 دندانپزشک،34 آزمایشگاه فعال دولتی در مراکز مجری، 9 واحد رادیولوژی فعال، 17 داروخانه دولتی فعال و 63 مرکز روستایی با 451 هزار نفر جمعیت تحت پوشش به مردم استان خدمات ارائه می دهند.
ارسال نظرات