خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعلام کرد

شناسایی ۳۱ نیاز فناورانه واحد‌های صنعتی فارس/ کمک به تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از شناسایی ۳۱ نیاز فناورانه در واحد‌های صنعتی فارس توسط فن‌بازار منطقه‌ای استان خبر داد و گفت: تاکنون ۴ مورد نیاز فناورانه واحد‌های صنعتی رفع شده است.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۱۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
شاهپور قنبری در هشتمین همایش فن‌بازار ایران در شیراز با بیان اینکه با استقرار فن بازار منطقه‌ای فارس در مرکز خدمات کسب و کار شهرک صنعتی شیراز زمینه بهره‌مندی صنایع مستقر در این شهرک صنعتی از ظرفیت‌ها و خدمات فن بازار فراهم شده است، گفت: با افزایش تعاملات و ارتقای همکاری‌ها بین فن بازار منطقه‌ای فارس و واحدهای صنعتی، بستر مناسبی برای عرضه و معرفی خدمات و محصولات فناوری فراهم شده است‌.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در فن بازار فارس در بخش‌های مختلف گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های این فن بازار شناسایی، پایش و استانداردسازی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی است.

قنبری شبکه‌سازی و ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی به منظور کمک به تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات را از دیگر برنامه‌های فن بازار منطقه‌ای فارس اعلام کرد و گفت: در این زمینه ۴ ایده شامل استفاده از پردازش تصویری در صنایع، افزایش ماندگاری مواد غذایی بدون مواد نگه دارنده، افزایش ماندگاری عرقیات به روش پلاسما و استفاده از فناوری نانو در صنایع رنگرزی، به مرحله تجاری سازی رسیده و تعدادی از ایده‌های دیگر نیز در مرحله تجاری‌سازی است.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی رایگان تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات و نیز آشنایی با تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توسط فن بازار منطقه‌ای فارس به‌صورت مداوم برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به حمایت‌های فن بازار در زمینه بازاریابی و فروش محصولات واحد‌های دانش بنیان گفت: در این زمینه تاکنون ۷ شرکت موفق به فروش محصولات خود شده‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه فناوری در صنایع و استفاده واحدهای تولیدی از فناوری‌های نوین از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی است، بر حمایت گسترده به منظور توسعه فعالیت‌های فن بازار منطقه‌ای فارس تاکید کرد.

قنبری در ادامه برگزاری فستیوال‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف، ایجاد شبکه فن بازار جنوب کشور، ایجاد فن بازار جوانان جهان اسلام با توجه به انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی را از برنامه‌های مهم امسال فن بازار منطقه‌ای فارس اعلام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار