خبرهای داغ:
کارآفرین تویسرکانی در گفتگو با بسیج:
یکی از جوانان تویسرکانی توانسته است با پرورش زنبورعسل سالیانه 40 میلیون تومان درآمد داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۲۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
درآمد 40 میلیون تومانی کارآفرینی تویسرکانی
علی اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: حدود 15 سال پیش با توجه به علاقه ای که به زنبورداری داشتم، تصمیم گرفتم که دو کندوی زنبورعسلی را که داشتیم توسعه دهم.

وی افزود: با سرمایه اندکی که داشتم تعداد کندوها را افزایش داده و از این طریق امرار معاش کرده و زندگی تشکیل دادم.

این کارآفرین تویسرکانی اظهارداشت: سال گذشته با 10 میلیون تومان تسهیلاتی که از بسیج سازندگی دریافت کردم، تعداد کندوها را افزایش دادم و در حال حاضر 80 کندو دارم که از آنها عسل برداشت می کنم.

وی خاطرنشان کرد: در سال های قبل از هر کندو 40 تا 50 کیلو عسل برداشت می کردم، اما امسال با توجه به لطف خدا و تکنیک‌هایی که به کار برده‌ام، بین 60 تا 70 کیلو عسل از کندو برداشت دارم.

درآمد 40 میلیون تومانی کارآفرینی تویسرکانی 

اسکندری در ادامه افزود: در سال، نزدیک به 2 تن برداشت عسل دارم که با توجه به میانگین فروش عسل که از قراری 20 هزار تومان می شود، نزدیک به 40 میلیون تومان می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک کارگر دارم و ماهیانه به او 800 هزار تومان دستمزد می‌دهم و همچنین هزینه‌های جاری، در هر ماه بیش از یک میلیون و 500 هزارتومان درآمد دارم و در زمان برداشت عسل و جابه جایی کندوها نیز 6 تا 7 نفر کارگر به‌کارگیری می کنم.

این کارآفرین تویسرکانی با اشاره به علاقه‌مندی خود به کار پرورش زنبورعسل بیان داشت: هر بار که به کندوها سر می زنم و زنبورها من را نیش می زنند خدا را شکر می کنم که زنبورهای سالمی دارم که به وسیله آنها امرار معاش می کنم.

وی با بیان اینکه از زنبورهای بومی در تولید عسل استفاده می کند، ابراز داشت: تفاوت زنبورهای بومی با نوع جهش یافته آنها مثل کارنیکا در تولید عسل است، زنبورهای کارنیکا دو برابر زنبورهای بومی تولید عسل دارند و نسبت به زنبورهای بومی هم زنبورهای آرامی هستند، اما من با توجه به تجربه و دانشی که کسب کرده ام موفق شده ام که به وسیله زنبور بومی بیش از زنبور کارنیکا تولید عسل داشته باشم.

درآمد 40 میلیون تومانی کارآفرینی تویسرکانی 

اسکندری گفت: بنده به جای اینکه به زنبورهایم دارو بدهم از مواردی مثل سرکه سیب، عرق آویشن و ... استفاده می کنم که نتیجه مطلوبی هم از این قضیه گرفته ام.

این تولید کننده عسل با اشاره به داشتن تلفات در یک دوره از فعالیتش، اظهار داشت: لازمه موفقیت در این کار داشتن اطلاعات به روز است، من هم برای اینکه از قافله جا نمانم در تمام کلاس ها و دوره های آموزشی مرتبط با زنبورداری شرکت می کنم، تا با روش های جدید نگه داری زنبور عسل و مبارزه با بیماری ها که ممکن است به زنبورها آسیب بزنند آشنا شوم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت محصولی که دارم و همچنین قیمت مناسب عرضه، در مورد فروش عسل هیچ مشکلی ندارم و در مواردی هم برای فروش عسل همکارانم به آنها کمک می کنم.

اسکندی در پایان سخنانش گفت: اگر نرخ سود تسهیلات را کاهش دهند و به زیر 10 درصد بیاورند و من بتوانم 30 میلیون تومان دیگر تسهیلات بگیرم با توسعه کارم، 4 خانواده می‌توانند به صورت میانگین ماهیانه از این کار یک میلیون و 500 هزار تومان درآمد داشته باشند.

درآمد 40 میلیون تومانی کارآفرینی تویسرکانی 

انتهای پیام/

ارسال نظرات