مولایی گفت: فرمان آتش به اختیار به مفهوم دستور کار جدید و یا به عبارت بهتر یک راهبرد جدید در عرصه سیاستگذاری فرهنگی است. مفهوم آتش به اختیار اگر به خوبی درک و اجرا شود می تواند باعث افزایش خلاقیت و نوآوری و افزایش موفقیت ها در جبهه نیروهای انقلاب شود.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۴۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد(ع) نشست بصیرتی با حضور پایوران و سربازان ناحیه با سخرانی برادر حسن مولایی کارشناس مسائل سیاسی برگزار شد.
 
آتش به اختیار به معنای راهبرد جدید در عرصه کار فرهنگی است 
 
در این نشست مولایی با تشریح مفاهیم جنگ نرم گفت: اصلی ترین عنصر درگیر در جنگ نرم جامعه و یا به عبارت بهتر تک تک افراد عضو یک جامعه است. از این رو بر خلاف جنگ سخت در جنگ نرم خیلی کاری از دست دولت ها و سازمان های عریض و طویل ساخته نیست. چرا که جنگ نرم جنگ باورها و استعداد انتقال آنها به مخاطب است.

در ادامه این کارشناس مسائل سیاسی با تبیین ماهیت کار فرهنگی و مدیریت فرهنگی بحث خود را اینگونه ادامه دادند که : در بهترین حالت سازمان ساختاری است برای مدیریت نیروی کار در حالی که عرصه جنگ نرم عرصه جنگ تن به تن عقاید است، عرصه خلاقیت، ذوق و ابتکار فرد فرد انسانها ی مومن و متعهد به اسلام و انقلاب است.

مولایی اظهار داشت: مفهوم آتش به اختیار ناظر بر این واقعیت است که استعداد و خلاقیت از کف جامعه می جوشد که چشمه و بستر آن نیز جوانان مومن و انقلابی هستند. مفهوم آتش به اختیار به مفهوم اهمیت دادن به جوانان مومن، انقلابی و با استعداد است . به این مفهوم است که تشخیص جوان انقلابی در عرصه فرهنگی از نظر مقام معظم رهبری از صلاحیت  برخوردار است.

مولایی همچنین با تاکید بر ضرورت درک عمیق و درست از بیانات و انتظارات مقام معظم رهبری گفت: از این منظر فرمان آتش به اختیار به مفهوم دستور کار جدید و یا به عبارت بهتر یک راهبرد جدید در عرصه سیاستگذاری فرهنگی است. مفهوم آتش به اختیار اگر به خوبی درک و اجرا شود می تواند باعث افزایش خلاقیت و نوآوری و افزایش موفقیت ها در جبهه نیروهای انقلابی شود. این راهبرد جدید که مقام معظم رهبری آن را عنوان کردند حاصل 40 سال تجربه و سیاستگذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران است.

مولایی تاکید کرد که :  مفهوم آتش به اختیار در عرصه کار فرهنگی یک تاکتیک مقطعی نیست بلکه یک راهبرد جدید بر اساس تجربه های گذشته برای افزایش تاثیرگذاری و مقابله با سیاست های فرهنگی دشمن است. تقلیل سطح این مفهوم به سطح تاکتیکی به نظر از محتوا خالی کردن آن است. اجرای درست مفهوم آتش به اختیار به مفهوم تغییر نوع نگاهمان به کار فرهنگی و سیاستگذاری فرهنگی است.
 
 
 
خبرنگار: فرهادی
 
 
 
ارسال نظرات