خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه ثامن الائمه 2 گفت: در مرحله اول بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی محرمیت زدایی در استان اختصاص می یابد.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۲۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ حسن رجب زاده فرمانده قرارگاه ثامن الائمه 2 ، صبح امروز در نشست خبری ضمن تبریک 14 تیرماه روز قلم به اصحاب رسانه اظهارداشت: تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) به نمایندگی از استان به مدت سه سال در جنوب شرق کشور انجام ماموریت داشته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان های چابهار و راسک از سیستان و بلوچستان مستقر بودیم عنوان کرد: تحت عنوان قرارگاه شهید فولادی به اجرای ماموریت در حوزه امنیت پایدار، محرومیت زدایی و مردم یاری ، سلامت ، فرهنگی و بصیرت افزایی پرداختیم.

رجب زاده افزود: در عرصه امنیت اقدامات خوبی با بکارگیری بیش از یک هزار نفر از مردم بومی و نیروهای نظامی و انتظامی انجام دادیم.

وی ادامه داد: میزان اثربخشی کار را در مقایسه با وضعیت نا امنی در منطقه قبل از این ماموریت می توان دریافت به گونه ای که طی دو سال گذشته در ایام عید نوروز بیش از یک میلیون نفر مسافر در این شهرستان ها حضور یافتند.

اختصاص بیش از 4میلیارد و 500 میلیون تومان برای عمران مناطق محروم 

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه 2 با اشاره به اینکه در عرصه های اجتماعی نیز تمام برنامه های ملی و مذهبی به بهترین نحو انجام شد گفت: دو مرحله اجلاسیه بین المللی توسعه سواحل مکران با حضور 35 کشور در این منطقه برگزار شد که نشانده میزان بالای امنیت در این منطقه است.

وی با بیان اینکه در حوزه مردم یاری و محرومیت زدایی در این منطقه جاده 200 کیلومتری در مسیر مورتان به رحیم آباد احداث شد افزود: اصلاح زمین کشاورزی ، احداث مزرعه پرورش شترمرغ و بلدرچین، کمک به خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست و توزیع بیش از 90 هزار بسته معیشتی تنها در یک مرحله انجام شد.

رجب زاده ادامه داد: در حوزه سلامت، فرهنگی و بصیرت افزایی در سال گذشته با استقرار 3 بیمارستان صحرایی مجهز در منطقه در مجموعه قرارگاه شهید فولادی، با مراجعه بیش از یکصد هزار نفر به این بیمارستانها، بیش از 250 هزار مورد خدمات رسانی صورت گرفت.

فرمانده تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) اظهارداشت: بیش از یکصد نفر کمک به بیماری های صعب العلاج در منطقه جنوب شرق داشتیم.

اختصاص بیش از 4میلیارد و 500 میلیون تومان برای عمران مناطق محروم
 

وی بیان داشت: در حوزه فرهنگی نیز تعداد زیادی کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و دو همایش زنان بلوچ با استقبال خوب مردم برگزار شد و کمک به دانش آموزان با توزیع بسته های تحصیلی داشتیم.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه 2 گفت: از اول فروردین سال 96 طبق ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح ماموریت ما با اولویت خدمت رسانی و حفظ امنیت در مناطق محروم و روستاهای مرزی استان خراسان جنوبی آغاز شد.

وی با بیان اینکه کار خود را در استان در سه حوزه حفظ امنیت، محرومیت زدایی و مردم یاری و فرهنگی آغاز کردیم افزود: در حوزه امنیت با استقرار در منطقه و جذب 250 نفر از نیروهای بومی و بسیجی منطقه برای ماندن مردم در روستاها گام برداشتیم.

رجب زاده خاطرنشان کرد: در حوزه محرومیت زدایی و مردم یاری از ابتدای حضور کارهایی از قبیل توزیع بیش از 120 هزار بسته معیشتی با ارزش ریالی هر بسته 140 هزار تومان انجام گرفت.

وی اضافه کرد: با کمک دفتر مقام معظم رهبری و آستان قدس رضوی قبل از ماه مبارک رمضان توزیع 7 هزار کیلو گوشت گرم بین نیازمندان و در ماه رمضان بیش از 22 هزار پرس غذای گرم برای افطاری بین نیازمندان توزیع شد.

اختصاص بیش از 4میلیارد و 500 میلیون تومان برای عمران مناطق محروم 

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه 2 گفت: در زمینه محرومیت زدایی و اقدامات عمرانی در این مدت سه ماه با احصاء نیازمندی های عمرانی اقدامات و توافقاتی برای ساخت مدرسه، حسینیه، تعمیر و مرمت مساجد، خانه عالم، پل و راه روستایی و اصلاح زمین های کشاورزی انجام و اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: در مرحله اول بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی محرمیت زدایی در استان اختصاص یافته است که تا پایات سال جاری عملیاتی می شود.

رجب زاده با بیان اینکه این اقدامات در شهرستان های زیرکوه، حاجی آباد، درمیان، سربیشه و نهبندان صورت می گیرد متذکر شد: تمام اقدامات محرومیت زدایی در مناطق محروم و روستاهای مرزی برای ماندگاری مردم است.

وی افزود: برای تکمیل و مرمت 30 باب مدرسه، تعمیر و احداث 20 باب مسجد،احداث 50 غسالخانه، 200 سرویس بهداشتی، آبرسانی به 20 روستا، احداث 15 خانه عالم، 15 پل و جاده روستایی و تکمیل و مرمت 100 باب گلزار شهدا، احداث و احیاء 16 قنات، اصلاح 40 زمین کشاورزی و 10 مورد سایر پروژه های محرومیت زدایی تا پایان سال، توافقات لازم صورت گرفته است.
 
فرمانده تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه قرارگاه ثامن الائمه علاوه بر حفاظت از مرزها و حفظ امنیت در منطقه برای حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش می کند تصریح کرد: سپاه هراسی که دشمن ایجاد می کند به دلیل همین تاثیرگزاری این نهاد انقلابی در منطقه و در ایران اسلامی است.
 
وی اظهارداشت: با بکارگیری نیروهای مردمی و انقلابی و جمع آوری کمک از خیرین برای ساخت مدرسه 300 متر مربعی با اعتبار 160 میلیون تومان اقدام می شود در صورتیکه نوسازی مدارس  این اقدام را با اعتبار 220 میلیون تومان پیش بینی می کند و این تنها با مدیریت جهادی و همکاری مردم ممکن می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها