دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در ابهر:

اعتیاد باعث نابودی، افزایش مرگ، طلاق و انواع ناهنجاریهای اجتماعی است

اعتیاد علاوه بر خسارت مادی، آسیب‌های فرهنگی و معنوی بسیار زیادی را به دنبال دارد، نتیجه اعتیاد نابودی ، افزایش مرگ، طلاق و انواع ناهنجاریهای اجتماعی است.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۲۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان درجمع فرهنگیان ابهر ، با تاکید بر نقش تاثیرگذاری معلمان و مدیران مدارس در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: معلمان مهمترین رکن شکل‌ دهنده فرهنگ و نگرش ضد مصرف مواد مخدر در جامعه هستند.

تقی نصیری با اشاره به اینکه نزدیک به 170 کشور درگیر مساله اعتیاد هستند افزود ، : براساس آمار سازمان ملل 250 میلیون نفر در جهان یک بار یا بیشتر مواد مخدر مصرف کرده‌اند.

وی اظهار داشت: اعتیاد، زلزله خاموشی است که بسیاری از خسارتهای آن پنهان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه اعتیاد علاوه بر خسارت مادی، آسیب‌های فرهنگی و معنوی بسیار زیادی را به دنبال دارد، عنوان کرد: نتیجه اعتیاد نابودی ، افزایش مرگ، طلاق و انواع ناهنجاریهای اجتماعی است.

نصیری اعتیاد را مساوی با زخمی کردن نسل جوان عنوان کرد و افزود: اعتیاد امروز در جامعه جهانی به عنوان نوعی بیماری تلقی می‌شود و هیچ کشوری تاکنون نتوانسته است از طریق مبارزه مسلحانه به درمان اعتیاد بپردازد.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد دانش‌آموزان در سطح استان نزدیک به صفر است، عنوان کرد: اولیا و مربیان با آگاهی‌بخشی در زمینه مضرات اعتیاد به مواد مخدر به ویژه مواد روان‌گردان به دانش‌آموزان، آن را در صدر برنامه‌های خود داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در اقدامات پیشگیرانه در موضوع مبارزه با اعتیاد رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: کاهش سن اعتیاد و رشد آن در بین زنان مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی مسؤولان است.

نصیری با اشاره به چهار نوع مبارزه مسلحانه، حقوقی، درمانی، فرهنگی و پیشگیرانه با مواد مخدر اضافه کرد: کمترین هزینه از طریق اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه به کشور تحمیل می‌شود و آموزش و پرورش و معلمان مهم‌ترین نهاد و سربازان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هستند.

گفتنی است، این همایش با حضور تقی نصیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان، موسی رضایی مدیر آموزش و پرورش ابهر،کریم مسگر جماعت معاون پرورشی، اعضای انجمن NA شهرستان، مسئولان نظامی و انتظامی، مدیران، معاونین پرورشی و مشاوران مدارس در محل سالن شهید باهنر ابهر برگزار شد.

ارسال نظرات