خبرهای داغ:
طرح اردوهای سیاحتی و زیارتی در سنین مختلف برای مددجویان کمیته امداد در حال اجراست که برای دانش آموزان در قالب اردوهای دانش آموزی و برای سایر مددجویان در قالب طرح شوق زیارت اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۰۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی اصغر کشاورز حسین آبادی در مراسم بدرقه دانش آموزان تحت حمایت به اردوی مشهد مقدس در شهرستان البرز رسیدگی به محرومان بدون توجه به کار فرهنگی را ناکافی و حتی توأم با مشکلات دانست و بیان کرد: اساس انقلاب اسلامی فرهنگی است یعنی اگر امام خمینی (ره) انقلابی کرده است، رویکرد اصلی اش فرهنگی است.

وی ادامه داد: کمیته امداد نیز رسالت رسیدگی به حال محرومان و نیازمندان را بر عهده دارد ولی این رسالت بدون پیوست های فرهنگی با نقصان و خلاهایی روبرو خواهد شد از این رو باید برای ارتقای وضعیت فرهنگی خانواده های نیازمند نیز تلاش کنیم.

مدیر فرهنگی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به هشدار رهبری با کلید واژه های "ناتو فرهنگی" و "شبیخون فرهنگی" عنوان کرد: تهاجم فرهنگي، مقوله‏اي حقيقي و برنامه‏ ريزي شده است و تنها راه مبارزه با آن نيز مصونيت بخشيدن به جوانان و ديگر افراد جامعه است.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی با هدف ارتقای فرهنگی و اجتماعی خانواده مددجو به خصوص فرزندان این خانواده هاست تا بتوانیم بستر مناسبی برای ارتقای وضعیت این خانواده ها فراهم کنیم.

کشاورز حسین آبادی به  اجرای برنامه های فرهنگی را در قالب های مختلف یکی از رویکردهای کمیته امداد دانست و اضافه کرد: خانواده مددجو به واسطه فقر مادی تحت حمایت قرار گرفته است تا بعد از توانمندسازی دوباره زندگی عادی خود را ادامه دهد، کمیته امداد نیز در کنار حمایت مادی بر خود لازم می داند تا با انجام برنامه های مختلف مانع از استضعاف فرهنگی مددجو شود.

وی تأکید کرد: هدف کمیته امداد بر این محور استوار است که فقر مادی زمینه ساز فقر فرهنگی نشود بلکه با حمایت های فرهنگی زمینه رشد و ارتقای خانواده های مددجو نیز فراهم شود.

کشاورز حسین آبادی به برگزاری برنامه های اوقات فراغت اشاره کرد و یادآورشد: اجرای برنامه های اوقات فراغت یکی از محورهای اقدامات فرهنگی است تا در فرصت موجود زمینه رشد و ارتقای مددجویان فراهم شود.

شایسته ذکر است، اعزام 96 دانش آموز از شهرستان البرز، نخستین اردوی زیارتی مشهد مقدس برای دانش آموزان تحت حمایت در سال جاری است.

1001/پ30/
ارسال نظرات
پر بیننده ها