رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز خبرداد؛

اهتمام واقفان قرآنی شهرستان طرقبه شاندیز در سطح کشوری بی نظیر است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز با اشاره به وجود صدها موقوفه با نیت‌های مختلف قرآنی گفت: اهتمام واقفان قرآنی شهرستان طرقبه شاندیز در سطح کشوری بی نظیر است به طوریکه برخی از این موقوفه ها کل محافل قرآنی و قرائت قرآنی در سراسر کشور را شامل می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۰۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
حجت الاسلام محمد صفرپور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، اظهار کرد: در شهرستان حدود صد موقوفه متصرفی وغیرمتصرفی با نیت های مختلف قرآنی وجود دارد که برخی ازآنها درآمد دارند که دارای اهمیت زیادی در موضوعات قرآنی است.

وی افزود: اهتمام واقفان قرآنی شهرستان طرقبه شاندیز در سطح کشوری کم نظیر است که به عنوان مثال می توان از موقوفه «محمدناصر خان ظهیرالدوله» از موقوفه های ویژه با نیت قرآنی در منطقه ویرانی شاندیز با شامل شدن کل محافل قرآنی و قرائت قرآنی در سراسر کشور نام برد.

حجت‌الاسلام صفرپورگفت: با مجوز رسمی سازمان اوقاف، ازمحل درآمد این موقوفه مؤسسه قرآنی شاندیز شامل بخش‌ها و کلاس های قرآنی و سالن آمفی تئاتر در حال ساخت است که تا امروز بیش از نیمی از آن با هزینه ۱۰میلیارد ریال احداث شده است.

وی افزد: موقوفات قرآنی با نيت های مختلفی از جمله خریداری قرآن، قرائت قرآن برای خود واقف، هزینه محافل قرآنی، خریداری کتب علوم قرآنی، هزینه جهت قاری قرآن و هزينه جهت تبلیغ و ترويج فرهنگ قرآنی و غيره توسط واقفان در این شهرستان وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز با توجه نیات مختلف واقفان اعم ازقرآنی و غیرقرآنی، موقوفه حاج حسن عظیم عنبرانی در محله عنبران در خصوص عزاداری دهه آخر ماه صفر، تلاوت قرآن، هزینه جهت برپایی عید غدیر است همچنین موقوفات حاج آقا حسن و حاج آقا ابراهیم طرقبه، موقوفه حاج ملا علی طرقدر و موقوفه آلی جان خانم از نمونه وقف هایی با نیات مختلف محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها