رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جمع بسیجیان حقوقدان استان مرکزی:

عده‌ای از احیای امر به معروف در جامعه هراس دارند/اصل و فلسفه وجودی سپاه دفاع از نظام اسلامی است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: این هجمه‌ها به خاطر این است که آنان می‌ترسند از اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده شود چراکه یکی مباحثی که از زمان انتخابات آن را برجسته کرده‌اند این است که نیروهای مسلح حق دخالت در امور سیاسی را ندارند
کد خبر: ۸۸۸۲۳۹۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی صبح امروز در جمع بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله استان مرکزی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تُن از یارانش با تاکید بر اهمیت و جایگاه قوه قضاييه گفت: قوه قضائیه مانند دیگر قوای نظام جمهوری اسلامی ایران از ارکان نظام اسلامی است.

وی افزود: دیوان عالی کشور سختگیرانه‌ترین آرای را از نظر تطبیق با قوانین دارد و شهید بهشتي در حالی مسئولیت این قوه را برعهده داشت که اکثر مجموعه قضات از قضات رژیم گذشته بودند که اکثرا هم دیدگاه‌های غربی داشتند و قوانین هم به همچنین لذا مهم بود که کسی مسئولیت را بر عهده بگیرد، که دیدگاه و مبانی اسلامی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصريح كرد: درست زمانيكه مباحث تشکیل و نوع حکومت اسلامی در بین فقها و نخبگان و مراکز علمی مورد بررسی قرار می گیرد که قرار است چه حکومتی تشکیل شود کسانی که طرفدار حکومت سوسیالیستی، دموکراسی، لائیک و.. هستند ديديم که حضرت امام حکومت اسلامی را مطرح کردند و این بحث غالب شد ولی فارغ از بحث های نظام سیاسی نبود که طبق روز در میان نخبگان نوع مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

حجت الاسلام عبدالهي با اشاره به نقش شهيد بهشتي گفت: از اين جهت شهيد بهشتي را معمار دستگاه قضايي مي دانند كه شخصتی بود که توانست نظام قضایی را مدرن اداره و مدیریت کند.

وي افزود: اسلام به ‏عنوان یک دین، مکتب و ایدئولوژی و طرح بزرگ زندگی بشر در همه ابعاد آن به شمار می‌ رود. یکی از مهم‏ترین لوازم ضروری حکومت اسلامی حکمرانی شخص آگاه به قوانین و مقررات اسلامی است، تا بتواند جامعه را هدایت و از انحراف آن به‏ سوی بی‏ نظمی و هرج و مرج جلوگیری نماید.

رئيس كل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: مباحث حکومتی اسلام، در قالب «ولایت فقیه » اگر چه در آثار بیشتر فقهای شیعه، به تناسب وضعیت زمان، کم و بیش مطرح بوده، لیکن به صورت طرح حکومتی برای اداره جامعه، در فقه شیعه سابقه نداشته است .

وی افزود: به دلیل نبود سبقه این نوع از حکومت و اختلاف نظرات میان فقها، دو نظریه و دیدگاه نسبت به نوع حکومت حذف شد و در این میان بود که حضرت امام خمینی(ره) قالب و بیان کلی را برای نظام تبیین کرد  آن هم بحث اجتهاد پویا و فقه پویا به همراه فقه جواهری بود.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائيه، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن بيان 10موردي كه سالانه در اين ديدارها تاكيد داشتند بر اصل هشتم قانون اساسي تاكيد کردند.

وي افزود: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان يكي از مطالبات مقام معظم رهبري در بخش آسيب‌هاي اجتماعي بايد مورد توجه قرار بگیرد و ما نیز در این راستا اهتمام ویژه داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه برخی که بیمار یا معاند نظام هستند هجمه ای را علیه سخنان رهبری در فضاهای مجازی آغاز كرده اند در حالیکه باید بدانند این مباحث در یک جلسه ای که زمینه و شرح وظايفي داشته مطرح شده است و اینکه یک سخن انحرافی و با تحریف را مطرح و در جامعه منتقل کنیم درست نیست.

وي با تاكيد بر اينكه فهم انحرافی کار را خراب می کند، گفت: باید مراقب باشیم و هوشیارانه عمل کنیم بسیاری از رویدادها در جامعه ما آنگونه که در ظاهر می بینیم نیست.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به پشت پرده این قضایا گفت: این هجمه‌ها به خاطر این است که آنان می‌ترسند از اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده شود چراکه یکی مباحثی که از زمان انتخابات آن را برجسته کرده‌اند این است که نیروهای مسلح حق دخالت در امور سیاسی را ندارند، ولی باید مفهوم دخالت را در این زمینه درست درک کنیم، شما نمی‌توانید اصل هشتم قانون اساسی را که رهبری هم آن را مورد تاکید قرار داده‌اند کنار بگذارید.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: با بیان اینکه اصل و فلسفه وجودی سپاه دفاع از نظام اسلامی است، گفت: زمانی حضرت امام خمینی(ره) دستور تشکیل سپاه را دادند که هنوز ما درگیر هیچ جنگی نشده بودیم در حقیقت حفظ و حراست از وجود نظام وظیفه اصلی و ماموریت سپاه پاسداران است. وظیفه ذاتی سپاه حفظ است و خیرخواهی عملی و زبانی از جمله این موارد است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: امین‌ترین، موثق‌ترین نیروها، نیروهای سپاه هستند و سپاه تکلیف دارد که حافظ نظام باشد، احیای امر به معروف به عنوان یکی از مهم ترین مطالبات رهبری در بخش آسیب های اجتماعی همکاری و مساعدت همه دستگاه ها را طلب می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات