فرمانده انتظامی خلیل‌آباد با اشاره به كشف 22 کیلوگرم انواع مواد مخدردر 3 ماهه اول سال گفت: نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته با 99 درصد افزایش مواجه بوده ايم.
کد خبر: ۸۸۸۲۳۷۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، نبی‌الله رحمانی در همایش پیشگیری از اعتیاد که در خلیل‌آباد برگزار شد اظهار داشت: اقدامات نرم‌افزاری و پیشگیرانه و اقدامات سخت‌افزاری نظیر ایست و بازرسی، مبارزه با مواد مخدر، بازرسی منازل و … در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی ریشه بیش از ۶۰ درصد جرائم کشور مواد مخدر دانست و خاطرنشان کرد: در شهرستان خلیل‌آباد بیش از ۸۰ درصد جرائم نظیر سرقت، طلاق، نزاع‌های فردی و گروهی، قتل و… به مواد مخدر مربوط می‌شود.

فرمانده انتظامی خلیل‌آباد بابیان اینکه روزانه ۷۰ نفر در کشور مبتلابه مواد مخدر می‌شوند، تصریح کرد: بر اساس آمارها روزانه ۸ نفر در کشور جان خود را براثر استفاده مواد مخدر از دست می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه روزانه بیش از ۱٫۵ تن مواد مخدر در کشور مصرف می‌شود، اذعان کرد: با توجه به مشترک بودن مرز افغانستان با ایران سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود.

رحمانی همچنین عنوان کرد: در سال ۹۵ کشفیات مواد مخدر در کشور افزایش پیدا کرد و بالغ‌بر ۶۳۱ تن مواد مخدر در کشور کشف شد.

وی بابیان اینکه مطمئناً مبارزه با مواد مخدر هزینه‌هایی به دنبال دارد، تأکید کرد: شهرستان خلیل‌آباد ۲۲ شهید، برای تأمین امنیت و مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلیل‌آباد گفت: در سال ۹۵ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ۱۲ نشست با ۳۳ مصوبه داشته که تمام مصوبات این شورا اجرایی شده است.

تغییر باورهای غلط و اطلاع‌رسانی به جامعه از راه‌های مبارزه با مواد مخدر است

وی ادامه داد: ۱۰۵ طرح در ۱۲ ماهه سال ۹۵ و ۳۰ طرح در سه‌ماهه اول ۹۶ اجرایی شده است که حاصل اجرای این طرح‌ها کشف ۱۶۳ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر در سال ۹۵ با ۳۶۳ درصد افزایش رشد کشفیات و همچنین کشف ۲۲ کیلوگرم مواد مخدر در ۳ ماهه اول سال ۹۶ بوده که با ۹۹ درصد رشد همراه بوده است.

رحمانی افزود: در راستای مبارزه با مواد مخدر تعداد ۸ دستگاه خودرو و ۱۸ دستگاه موتورسیکلت در سال ۹۵ و همچنین تعداد ۴ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت توقیف‌شده است.

وی تغییر باورهای غلط و اطلاع‌رسانی به جامعه را از راه‌های مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهار کرد: برخی بر این باور هستند که مصرف مواد مخدر برای درمان بیماری و رفع خستگی خوب است و باید این باورهای غلط را از ذهن خارج کنیم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی و دادن اطلاعات دقیق به مردم نیز می‌تواند در کاهش اعتیاد به مواد مخدر نیز مؤثر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها