خبرهای داغ:
افزایش کرایه در چند روز گذشته از طرف سازمان حمل و نقل شهر هشتگرد بوده است که در حدود 40% افزایش کرایه را اعلام نموده اند.
کد خبر: ۸۸۸۲۳۵۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، در هفته گذشته شاهد افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها مسیر آبیک-هشتگرد بودیم همین امر سبب اعتراض تعداد زیادی از شهروندان شده است.

شهر هشتگرد در امتداد بزرگراه تهران- قزوین قرار گرفته و به دلیل موقعیت جغرافیایی و مجاورت با شهرستان آبیک سبب ارتباط بیشتر این دو شهر شده است.
همچنین به دلیل وجود شهرک‌های صنعتی و کارخانجات عظیمی که در این شهر وجود دارد بسیاری از شهروندان آبیکی به واسطه اشتغال به این شهر تردد می کنند.

اما با توجه به افزایش کرایه های تاکسی مسیر آبیک به هشتگرد در روزهای اخیر سبب اعتراض بسیاری از شهروندان آبیکی شده است.

حسین صالحی، یکی از معترضین در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: کرایه مسیر آبیک-هشتگرد از ۱۷۰۰ تومان به ۲۴۰۰ افزایش پیدا کرده است این میزان افزایش کرایه درست نیست.

صالحی افزود: افزایش کرایه تاکسی این مسیر در حالی اتفاق افتاده است که سازمان تاکسیرانی شهرستان آبیک کرایه در این مسیر را تغییر نداده است.

وی در پایان عنوان کرد: از فرماندار و سازمان تاکسیرانی شهرستان آبیک خواهشمندیم به این موضوع رسیدگی کند.

عطاالله طالبی، یکی دیگر از معترضین نسبت به افزایش کرایه تاکسی های مسیر آبیک-هشتگرد بیان کرد: من در شهر جدید هشتگرد شاغل هستم و هر روز در مسیر تردد دارم این مبلغ برای کرایه تاکسی اصلا منصفانه نیست.
وی اضافه کرد: افزایش ۴۰ درصدی یکباره نرخ کرایه تاکسی در قانون نیست و همچنین افزایش نرخ کرایه تاکسی ها باید توسط عوامل قانونی اعمال شود.
طالبی تصریح کرد: از مسئولین مربوطه خواهشمندیم به این اعتراضات توجه کنند تا حقوق مردم به ویژه قشر کارگر ضایع نشود.

سمیه محمدی یکی از معترضین به افزایش نرخ کرایه تاکسی در این مسیر ابراز کرد: مردم زیادی از آبیک به واسطه شغل به هشتگرد تردد می کنند همچنین بسیاری از مردم برای درمان بیماری به بیمارستان های این شهر مراجعه میکنند.
وی افزود: افزایش یکباره نرخ کرایه تاکسی ها در این مسیر سبب اعتراض بسیاری از مردم شده است و این امر از وجاهت قانونی برخوردار نیست .
محمدی با بیان اینکه هرساله کرایه تاکسی ها و حمل و نقل عمومی شهرها باید ۱۰الی ۱۵ درصد افزایش پیدا کند، اظهار کرد: از مسئولین تاکسیرانی شهرستان آبیک، فرماندار و اعضای شورای شهر خواهشمندم هر چه سریعتر تدبیری برای این موضوع بیندیشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولین مربوطه اجازه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی ها را ندهند و نظارت دقیقی بر حمل و نقل عمومی شهرستان داشته باشند.

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها مورد قبول نیست

علی رحمانی،فرماندار آبیک در گفت و گو با خبرنگار بسیج بیان کرد: افزایش کرایه تاکسی ها در مسیر هشتگرد-آبیک از طرف شهر کرج به رانندگان این مسیر ابلاغ شده و مصوبه شهرستان نبوده است.
وی اضافه کرد: ما در شهرستان آبیک نسبت به این امر معترض هستیم مراتب اعتراض به سازمان حمل و نقل و تاکسیرانی شهرستان آبیک اعلام شده و دستور پیگیری های لازم در این زمینه صادر شده است.
فرماندار آبیک تاکید کرد: افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی ها مورد قبول نیست و طبق مصوبه شهرستان انجام نشده است.

حسین دیور، مدیر عامل سازمان حمل ونقل همگانی شهر آبیک در خصوص افزایش کرایه تاکسی آبیک- هشتگرد اعلا کرد:افزایش کرایه در چند روز گذشته از طرف سازمان حمل و نقل شهر هشتگرد بوده است که در حدود ۴۰% افزایش کرایه را اعلام نموده اند.
سازمان حمل و نقل آبیک به محض اطلاع و دریافت گزارش شفاهی از این موضوع، مراتب اعتراض خود را به صورت تماس تلفنی با مسئولین مربوطه اعلام نمود که مسئولین سازمان حمل و نقل هشتگرد اظهار داشتند تعیین کرایه با مبلغ ۲۴۰۰۰ ریال از طرف سازمان مطبوع اعلام شده و به تصویب شورای محترم اسلامی شهر و فرمانداری محترم هشتگرد نیز رسیده است.
لذا به درخواست این سازمان برای دریافت ابلاغیه کتبی افزایش کرایه تا این لحظه پاسخی داده نشده است.
لذا با توجه به عدم پذیرش نرخ جدید با درصد اعلام شده از جانب فرماندار شهرستان و اعضا شورای اسلامی شهر آبیک و این سازمان، مراتب اعتراض و پیگیری موضوع در دستور کار قرار دارد.

6001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها