با هدف کمک به بیماران تالاسمی استان البرز 17 الی 23 تیرماه از ساعت 5 عصر تا 11 شب بازارچه خیریه دستان مهربانی در پارک شهید چمران کرج برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۸۲۳۴۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، با هدف کمک به بیماران تالاسمی استان البرز 17 الی 23 تیرماه از ساعت 5 عصر تا 11 شب بازارچه خیریه دستان مهربانی در پارک شهید چمران کرج برگزار می شود.
 
برپایی بازارچه خیریه دستان مهربانی در پارک شهید چمران کرج 

امیر حسین مراد آبادی مسئول برگزاری بازارچه خیریه دستان مهربانی با اشاره به اینکه این بازارچه از 17 الی 23  از ساعت 5 عصر تا 11 شب در پارک شهید چمران کرج جنب باغ گلها برگزار می شود، اظهار داشت:  هدف از برگزاري بازارچه دستان مهربانی كمك به بيماران تالاسمي از نظر مالي و معنوي است.

وی آگاهی مردم نسبت به این بیماری را از اهداف مهم و دیگر این بازارچه مطرح کرد و گفت: آشنايي با شرايط و نوع بيماري و درك شرايط اين بيماران، آشنايي با نحوه ابتلا به اين بيماري و روش هاي پيشگيري از آن در بازارچه خیریه دستان مهربانی آموزش داده می شود.

مراد آبادی افزود: اين بيماران از بدو تولد درگير اين بيماري هستند و درمان اصلي دريافت چند نوبت خون در ماه و  مصرف داروهاي كاهش دهنده آهن خون است كه تقريبا هر هفته درگير دريافت و درمان سخت هستند.

وی تعداد بیماران مبتلا به بیماری تالاسمی در البرز را بر اساس آمار انجمن تالاسمی استان البرز 500 نفر بیان کرد و افزود: اين بيماري ارثي هست و با يك آزمايش قبل از ازدواج كاملا قابل پيشگيري هست.

مسئول برگزاری بازارچه خیریه دستان مهربانی با اشاره به اینکه ارگان های زیادی در برگزاری این بازارچه خیریه با ما هم قدم شدند، خاطر نشان کرد: ارگان هايي از جمله بسيج دانشجويي استان، سپاه استان البرز و نواحي شهري كرج، دانشگاه علوم پزشكي، صدا و سيما، حوزه هنري استان و شهرداري كرج در این راستا با ما همکاری کردند.

مراد آبادی با بیان اینکه قشر عمده برگزار كنندگان اين بازارچه دانشجويان رشته پزشكي دانشگاه علوم پزشكي هستند، گفت: از تمام دانشگاه ها دانشجویان ما را در برگزاري و فروش محصولات صنايع دستي توسط خودشان و اهدا سود اين محصولات به بازارچه ما و بيماران تالاسمی استان البرز کمک می کنند.

وی به برنامه های جانبی این بازارچه خیریه اشاره و بیان کرد: ما جهت برگزاري هر چه بهتر و جذابتر بازارچه از گويندگان مطرح راديو استاني البرز دعوت كرديم و اجراي برنامه هر روزه از راديو بازارچه خواهيم داشت.

مراد آبادی ادامه داد: همچنين هر روز از حضور هنرمندان برجسته كشورمون استفاده خواهيم كرد و ميزبانشان خواهيم بود در حال حاضر فريدون آسرايي و مهدي پاكدل در چارت برنامه ها حضور خواهند داشت .

مسئول برگزاری بازارچه خیریه دستان مهربانی اظهار کرد:  این بازارچه با حضور دکتر ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت و محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افتتاح خواهد شد.

وی در پایان گفت: مردم خوب استان البرز هميشه در تمام كارهاي خير حضور پرشور داشتند و اميد هست تا با حضورشان و همچنين خرید اقلام مورد نيازشان كه در بازارچه عرضه می شود بتوانند مرهمي بر مشكلات بيماران تالاسمي باشند.
 
 
 
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات