خبرهای داغ:
محقق و نویسنده دفاع مقدس عنوان کرد:
محقق و نویسنده دفاع مقدس عنوان کرد:یک سردرگمی در ثبت و ضبط خاطرات شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در سطح استان وجود دارد، برای رفع آن باید بخش فعالی خارج از چهارچوب خشک اداری به وجود آید.
کد خبر: ۸۸۸۲۳۳۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مسعود آتشگران از محققان، پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس استان قزوین به مناسبت روز قلم  گفت: قزوین از شهرهایی بود که در جنگ، رزمندگان فعال، با تدبیر و با مهارتی داشت، به همین دلیل نیروهای قزوینی وارد هر لشگری که می‌شدند، بسیار تاثیرگذار بودند و مهمترین پست‌ها را بر عهده می‌گرفتند.
وی افزود: همچنین قزوین شهدای بزرگی دارد و رزمندگانش به عنوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس خاطرات فراوانی دارند، با توجه به این موضوع، استان قزوین ظرفیت خوبی برای ثبت خاطرات شهدا، جانبازان و رزمندگان داشته، ولی متاسفانه جزو استان‌هایی می‌باشد که در این خصوص وضعیت خوبی ندارد.
آتشگران با اشاره به عملکرد مسوولان فرهنگی در ثبت خاطرات شهدا، جانبازان و رزمندگان گفت: در گذشته این مسوولان کوتاهی کردند، آنها از ظرفیت‌ها و توانایی‌های نویسندگان و پژوهشگران برای ثبت خاطرات استفاده نکردند، در حالی که می‌توانستند اقدامات موثرتری را انجام بدهند که ندادند.
این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به مشکلات موجود در ثبت و ضبط خاطرات شهدا و ایثارگران افزود: در این راستا، هر دستگاهی خودش به تنهایی فعالیت می‌کند، تحقق این مهم منجر به بروز مشکلاتی ‌شده، در حالی که اگر نهادهای متولی یک انجمنی یا هیئت رئیسه‌ای تشکیل بدهند، سازوکاری را تعریف کرده، امکانات در اختیار داشته و تصمیم گیرنده باشند، می‌توانند با همکاری یکدیگر به نتایج خوبی دست یابند.
کارشناس واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قزوین ادامه داد: از نظر من برای ثبت خاطرات یک سردرگمی در سطح استان وجود دارد، که برای رفع آن باید بخش فعالی خارج از چهارچوب خشک اداری به وجود آید که بتواند افرادی که توانمند و متخصص هستند و می‌خواهند کار کنند از توانایی آنها بهره بگیرد.  
آتشگران به وضعیت حمایت مسوولان از نویسندگان و پژوهشگران اشاره کرد و گفت: هویت و شخصیت ما به علوم انسانی بر می‌گردد، در حالی که به این علوم در ایران توجه نمی‌شود، تا زمانی که این چنین است نمی‌توان از بالاترین مقام استان انتظار داشت به پژوهشگران و نویسندگان بهایی بدهند.
وی افزود: عدم آشنایی مسوولان با علوم انسانی باعث شده نگاهی به هنرمندان نداشته باشند، تا جایی که من مطلع هستم و در این شهر زندگی می‌کنم از حمایت مسوولان در حق نویسندگان ایثار و شهادت به سهم خودم چیز خاصی مشاهده نکردم و اصلا وجود ندارد.
کارشناس واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قزوین با اشاره به راهکارهای تقویت حمایت مدیران از نویسندگان گفت: در ابتدا باید نگاه مسوولان استان قزوین به این قشر تغییر کند و یک حمایت‌هایی وجود داشته باشد تا بگوییم چه کار کنیم تقویت شود، در حال حاضر آنها به بخش فوق توجهی ندارند.
وی افزود: مسوولان حمایت‌های مختلفی می‌توانند از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت داشته باشند، به عنوان مثال با برگزاری جشنواره از آثار نویسندگان برتر در این حوزه تجلیل کنند، در حالی که همین حداقل حمایت هم نیست.
گفتنی است: مسعود آتشگران از محققان، پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس و تاریخ معاصر، کارشناس واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قزوین و متولد 47 می‌باشد که از سال 88 وارد کار نویسندگی شده است.
برگی از خطه کشوین در حوزه ادبیات پایداری قزوین که به جوانان جمعیت حافظ وحدت قزوین می‌پردازد، کتاب تاریخ مشروطه در حوزه‌ی تاریخ معاصر که بزودی چاپ می‌شود و همچنین تدوین کتاب تاریخ اقتصادی در دوران قاجاریه که در حال انجام است از جمله آثار این نویسنده می‌باشد.

1001/پ30/ب

 

:

ارسال نظرات
پر بیننده ها