خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت:

سنین کودکی بهترین زمان برای آموزش مسائل فرهنگی

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: بهتر است که مسئولین و خانواده‌ها از همان آغاز کودکی نسبت به آموزش مسائل فرهنگی و ارزش‌های انقلابی به افراد حساس بوده و در این راه همت بگمارند.
کد خبر: ۸۸۸۲۳۲۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون مهم‌ترین آموزه‌های فرهنگی که باید در میان جوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان وجود داشته باشد، اظهار کرد: انتقال مسائل آموزشی به نسل جوان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به صورت بسیار جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما باید نسبت به انتقال مسائل آموزشی و فرهنگی به نسل جوان بسیار حساس باشیم و بی‌تفاوتی نسل اول نسبت به انتقال ارزش‌های انقلابی به نسل جدید یک آسیب جدی است.

این مسئول انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعد را امری بسیار ضروری دانست و تشریح کرد: اگر انتقال ارزش‌ها در جامعه نهادینه نشود ما باید منتظر آسیب‌های جدی‌تری همچون نفوذ دشمن در کشور باشیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تاکید کرد: لازم است که امروز نسل اول انقلاب با بهره‌گیری از ابزار و روش‌های مختلف و به صورت کاملا هوشمندانه، اهداف و ارزش‌های انقلابی را برای نسل جدید تبیین کرده و مقصد نهایی را به آن‌ها نشان دهند.

نعمت‌اللهی بهره‌گیری از اصول علمی را برای ترویج مسائل فرهنگی در جامعه بسیار موثر خواند و تبیین کرد: بهتر است که مسئولین و خانواده‌ها از همان آغاز کودکی نسبت به آموزش مسائل فرهنگی و ارزش‌های انقلابی به افراد حساس بوده و در این راه همت بگمارند.

وی تصریح کرد: در نظرگیری برنامه‌ای مدون برای افراد در سنین نوجوانی یکی دیگر از راهکارها برای ترویج و توسعه بیشتر مسائل فرهنگی است و انتظار می‌رود همت لازم توسط مردم و مسئولین در این راه گمارده شود.

این مسئول آموزش و پرورش را یکی دیگر از ارگان‌های تاثیرگذار در زمینه مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف خود همچون استفاده از متون کارآمد در کتب درسی، استفاده از مربیان توانمند و بیان قوی زمینه را برای نهادینه کردن مسائل فرهنگی و ارزش‌های انقلابی در جامعه آماده سازد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه‌ها، بسیج و هم‌چنین مساجد و هیئات مذهبی از دیگر بسترهایی است که نباید از آن غفلت کرد و باید نسبت به فعالسازی ظرفیت‌های آن تلاش کرد.

نعمت‌اللهی در خاتمه متذکر شد: ما باید برای آشناسازی نسل نو با ارزش‌های انقلابی تلاش کرده و درکی درست از مسائل را به آن‌ها بدهیم و از این طریق تا حدی جلوی آسیب‌های احتمای وارده به مسائل فرهنگی از طریق دشمن را بگیریم.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار