خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:

سیاست‌های اشتباه عامل اصلی عدم تحقق اقتصاد مقاومتی است

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد: سیاست‌ها و راهکارهای اشتباه در پیش گرفته شده توسط مسئولین و دولتمردان عامل اصلی عدم اقتصاد مقاومتی و مصرف‌گرایی کشور است.
کد خبر: ۸۸۸۲۲۷۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

حجت‌الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت اقتصاد مقامتی برای برون‌رفتن از وضعیت بد اقتصادی اظهار کرد: متاسفانه علیرغم تاکیدات چندین ساله مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی، مسئولین توجه لازم را در این حیطه نداشته‌اند.

وی مطرح کرد: امروز دولتمردان هنوز چشم امید به بیرون مرزهای کشور دارند لذا ما هر روز شاهد افزایش نرخ بیکاری، تعطیلی کارخانه‌‌ها هم‌چنین افزایش واردات در کشور هستیم.

این مسئول ادامه داد: اگر ما تولید و اقتصاد مقاومتی را در جامعه پیاده نکنیم مشکلات بسیاری گریبانگیرمان خواهد شد و باید دانست که تحقق اقتصادمقاومتی و نگاه به داخل تنها راهکار مفید و راه علاج کشور است.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین تبیین کرد: متاسفانه امروز روستاهای ما نیز خودکفایی گذشته خود را ندارند و برعکس گذشته که روستائیان خود همه نیاز خود را برطرف کرده و مازاد آن را به شهر می‌فرستادند، امروز خود آن‌ها نیز مصرف‌گرا شده‌اند.

حجت‌الاسلام مصطفایی به سیاست‌های اشتباه در پیش گرفته شده توسط دولتمردان پیرامون تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: سیاست‌ها و راهکارهای اشتباه در پیش گرفته شده توسط مسئولین و دولتمردان عامل اصلی عدم اقتصاد مقاومتی و مصرف‌گرایی کشور است.

وی افزود: باید مسئولین هرچه سریع‌تر راهکاری اجرایی برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور بیندیشند چراکه وضعیت بداقتصادی می‌تواند آزاد مخرب و ضدفرهنگی مثل اعتیاد را با خود به همراه خواهد داشت.

این مسئول قرارگاه خاتم و بسیج سازندگی را نمونه و الگویی موفق از اقتصاد مقاومتی دانسته و تصریح کرد: خوشبختانه این دو نهاد توانسته‌اند با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشند و علیرغم این که این موضوع برکسی پوشیده نیست عده‌ای می‌خواهند چشم‌هایشان را بر این حقیقت ببندند.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین خاطرنشان کرد: باتوجه به وضعیت اخیر کشورهای منطقه، امروز بهترین فرصت ایران برای تصرف بازار کشورهایی چون قطر است که با برنامه‌ریزی مناسب تولیدات خود را به این کشورها صادر کرده و بازار منطقه را در دست بگیرند.

این مسئول در خاتمه متذکر شد: علیرغم وجود زیرساخت‌های مناسب به دلیل عدم حمایت، برنامه‌ریزی نامناسب و وجود افرادی زالو صفت که مردم را به سمت تولیدات خارجی سوق می‌دهند هنوز اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه نشده است و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر برنامه‌ای اجرائی در این حیطه ارائه شود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار