خبرهای داغ:
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی:
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر حوزه نوجوانان، عرصه ورود آتش به اختیاران است.
کد خبر: ۸۸۸۲۱۹۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محسن محمدزاده با بیان این که در زمینه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مشکلات بسیاری وجود دارد، افزود: در نظرسنجی که انجام شده اکثر دانشجویان گفته‌اند با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قبل از ورود به دانشگاه مواجه بوده‌اند بنابراین باید در این حوزه کار شود.

وی درخواست کرد: تمام دستگاه‌های متولی با رویکرد انجام کار دقیق، علمی و قانونی باید به عنوان آتش به اختیار، به فریاد نوجوانان و نسل جدید برسند تا مشکلات جامعه حل شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی گفت: در زمینه موضوع آتش به اختیار متاسفانه با حجمه رسانه‌ای غیرمنصفانه مواجه شدیم که در این زمینه تعابیر و تفاسیری شد ولی فرمایش‌های مقام معظم رهبری نشان داد که این تعابیر صحیح نیست.

محمدزاده افزود: باید دقت کنیم که این تعبیر را مقام معظم رهبری در کدام بستر مطرح کرده‌اند چراکه جمله آتش به اختیار مقدمه و موخره داشت این که این لفظ را تنها استفاده کنیم و به بی‌قانونی و صدور فرمان بی‌نظمی تعبیر کنیم اقدام نادرستی است.

وی ادامه داد: باید مقدمه را مطالعه کرده و بعد ببینیم که مقام معظم رهبری چه فرموده‌اند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مقدمه ناظر بر این موضوع است که جاهایی که دستگاه‌های مدیریت فرهنگی دچار اختلال شده و این اختلال به طور کامل واضح و مشخص است به طوری که اگر دستگاه کلان کشور دچار اختلال شد فعالان فرهنگی متوقف نشوند و آتش به اختیار عمل کنند.

محمدزاده با بیان این که در تعبیر نظامی، آتش به اختیار به معنی بی‌قانونی نظامی نیست، گفت: آتش به اختیار جایی است که ارتباط خط مقدم با ستاد قطع می‌شود و ستاد با قطع ارتباط نمی‌تواند مدیریت مناسب و جهت‌دهی داشته باشد که در این صورت در خط مقدم نمی‌توان بی کار ماند و باید براساس تشخیص اقدام شود.

وی افزود: برای مثال در سند 2030 مقام معظم رهبری به صورت جدی گلایه کردند چراکه مصداق آتش به اختیار، اختلال شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که برخلاف اطلاع از سند 2030، به این موضوع وارد نشده بود که مقام معظم رهبری مجبور به ورود شدند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی با اشاره این که در حال حاضر مشکلات بسیاری در زمینه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی وجود دارد، گفت: تعبیر آتش به اختیار نه تنها به معنای بی‌نظمی نیست بلکه به معنای انجام کارها به صورت منظم، قانونی، علمی و دقیق است.

ارسال نظرات