در تقویم ملی ما روز 21 تیر به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است تا به صورت رسمی در یک روز بیش از ایام دیگر سال به این موضوع مهم توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۸۲۱۷۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار اسماعیل مولوی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد در یادداشتی پیرامون حجاب و عفاف نوشت: در تقویم ملی ما روز 21 تیر به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است تا به صورت رسمی در یک روز بیش از ایام دیگر سال به این موضوع مهم توجه داشته باشیم.

علت نام‌گذاری این روز را می‌توان به سالهای اختناق رضاخانی نسبت داد آنجا که در چنین روزی مسجد گوهرشاد مورد حمله قزاقها قرار گرفت و مردمی که در این مسجد علیه کشف حجاب رضاخانی تحصن کرده بودند مورد حمله قرار گرفتند.

گرايش به پوشش وعفاف يك گرايش فطري در ميان زنان و مردان است اما ميزان و شكل آن رابطة مستقيمي با اخلاق و فرهنگ جوامع داشته و دارد. در سرزمين‌هاي مختلف، انسان‌هايي كه به ارزش‌هاي اخلاقي اعتقاد بيشتري داشته‌اند. از پوشش كامل‌تر و متين‌تري استفاده كرده‌اند و هر قدر سطح ارزش‌هاي اخلاقي در آن جوامع پآيين آمده، پوشش مردان و زنان نيز در سطح پآيين‌تري قرار گرفته و شكل نامناسبي پيدا كرده است.

با توجه به اینکه دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته‌اند از سالهای بسیار دور تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است.همچنان که دربرهه امروزی دشمن با تمام توان حجاب زنان وغیرت مردان مارانشانه گرفته است وآنچه که میتواند دشمن رادرراه رسیدن به این هدف شوم خود ناکام بگذارد رعایت عفاف وحجاب است.

استعمار غرب با درک اهمیت موضوع عفاف و حجاب سرمایه گذاری تبلیغاتی خود را درهمین بخش و برای نابودی فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی - اسلامی معطوف نموده بنابراین باید با همین سلاح علیه آنها اقدام کرده و برای گسترش فرهنگ ناب اسلامی در میان جوانان تلاش کرد.

حجاب از جمله موضوعاتی است که انسانها از آغاز پیدایش با آن به صورت غریزی و فطری ارتباط داشته‌اند و آن را برای سهولت زندگی کردن پذیرفته‌اند.

در دین اسلام و کتاب آسمانی ما مسلمانان نیز این مسئله بسیار مورد تاکید قرار گرفته و آیات متعددی در اهمیت این واجب الهی نازل شده و ائمه معصومین(ع) نیز آن را از جمله مسائل مهم دین بیان کرده‌اند.

خداوند در کتابهای آسمانی نیز تاکید فراوانی بر مسئله حجاب و عفاف داشته و انسان ها را در مقاطع مختلف زمانی نسبت به فواید رعایت عفاف و حجاب آگاه داشته است.

از دیدگاه قرآنی حجاب دارای ابعاد و شاخص های پنجگانه ی نگاه، گفتار، رفتار، قلب و بدن است که رعایت آن به مرد و زن توصیه شده است.حجاب مسأله ای مهم در همه ی ادیان است، در همه ی دین ها به عفاف و حجاب توجه شده اما همیشه افراط و تفریط هایی وجود داشته است در حالی که اسلام واضع قانون حجاب نیست بلکه آن را قانونمند و متعادل نموده تا با روحیه و سرشت انسان ها سازگار باشد.نوع آفرینش و ظرافت وجودی زن باعث شده تا خداوند برای حراست و حفظ او از دسترسی بیگانگان، تدبیری اندیشد که سیمای حقیقی حجاب، یعنی حضور در لباسی که به مدد آن بتوان بدون آسیب های اجتماعی و روحی به انجام وظایف دینی، اجتماعی و علمی خود در جامعه پرداخت.

امنیت اخلاقی و تعالی معنوی از فواید و آثار رعایت حجاب بر شمرده میشود و دلایل عقلی و توصیه های دینی بسیاری درباره ی فواید عفاف و حجاب وجود دارد که امنیت اخلاقی ، سلامت روحی و بهداشت جنسی و نیز استحکام بنیان خانواده از آن جمله است .

زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیت شایسته و موقعیتی الهی است که می تواند مدارج کمال را طی کرده و به مراتب عالی انسانیت راه یابد. وجود زن زینت بخش آفرینش انسان است و افق روح او تجلی گاه رحمت. دامن زن مدرسه بشریت است و کمال مرد بدون او ممکن نیست.

زن مظهر ظرافت و وجودش جمال آفرینش است. اصلاح جامعه در گرو تقوای زن و محیط خانواده کلاس درس اوست. جایگاه الهی و والای این گوهر آفرینش اقتضا دارد که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش های او حفظ شود. یکی از مهم ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای.

زنان با داشتن حجاب صحيح و کامل سعادت فرزندان آينده را تضمين مي نمايندهمچنان که مردان باغیرت خانواده وجامعه ای قدرتمند وروبه پیشرفت میسازند واجتماع هردواینان سلامت روحی وروانی جامعه رابدنبال خواهدداشت پس شایسته است درجهت ترویج این یادگارارزشمند ائمه ودستور خالق هستی که هرآنچیز باارزش را درپرده حجاب قرارداده ودرصیانت از حریم ارزشمند خانواده درپاسداشت 21تیرماه روز عفاف وحجاب همه با هم زن ومرد باشرکت گسترده درتجمع مردمی عفاف وحجاب یکباردیگر قدردان این هدیه ارزشمند خدادادی باشیم.

ارسال نظرات