مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی

اختصاص 435 میلیارد ریال تسهیلات بانکی/پرداخت بیش از 360 میلیارد ریال تهسیلات بانکی به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: بیش از 435 میلیارد ریال به منظور سهمیه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی در سال جاری به بانک‌های عامل اختصاص داده شد.
کد خبر: ۸۸۸۲۱۵۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نشست هم اندیشی مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با مدیران بانک‌های عامل به منظور افزایش تعاملات و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت برگزار شد.

قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه تسهیلات و کمک‌های کمیته امداد به محرومان قرض‌الحسنه و بلاعوض است، گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغال مسیر توانمندسازی مددجویان هموار می‌شود.

وی ضمن تشکر از همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به نیازمندان و با بیان اینکه ترویج سنت‌های حسنه الهی در بین آحاد مختلف جامعه از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد به شمار می‌آید، گفت: بیش از435 میلیارد ریال توسط بانک مرکزی به منظور سهمیه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی در سال جاری به بانک‌های عامل اختصاص داده شد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به وجود 2000 پرونده وام مددجویی در بانک‌ها افزود: مسئولیت اجتماعی و توجه به اقشار آسیب پذیر در بانک‌ها، می‌تواند در کاهش فقر و ریشه کن شدن آن موثر باشد و مسئولان بانک‌ها می‌توانند با پرداخت به موقع تسهیلات و عمل به تعهدات به ایجاد اشتغال و افزایش چرخه تولید کمک کنند.

موسی‌نژاد با بیان اینکه نظارت فنی برای طرح‌های خود اشتغالی با هدف پیشگیری از انحراف سرمایه کاری خانواده‌ها ی تحت حمایت توسط ناظرین بخش خصوصی و کارشناسان بخش اشتغال کمیته امداد انجام می‌شود، تصریح کرد: درصد معوقات بانکی وام گیرندگان معرفی شده از کمیته امداد به دلیل عملکرد مثبت، نظارت‌های دقیق و هدایت درست به سمن تولید و اشتغال بسیار کم است.

مدیر کل کمیته امداد استان از کسب رتبه اول کمیته امداد در بحث ایجاد اشتغال روستایی در استان خبر داد و تصریح کرد : در بحث اشتغال روستایی کمیته امداد استان مرکزی توانسته است در سال گذشته یک‌هزار و ۶۶۴ فرصت شغلی ایجاد کند و رتبه اول را در بین سایر دستگاههای استان کسب کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد دو هزار و ۷۲۴ نفر توانستند از تسهیلات اشتغال با اعتبار معادل ۳۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان استفاده کنند، گفت: کمیته امداد استان مرکزی در بحث ایجاد اشتغال، جذب تسهیلات بانکی از محل تسهیلات تبصره ۲۶ قانون بودجه رتبه پنجم کشوری، در تجمیع تسهیلات سفر ریاست جمهوری رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مجید نیک‌ملکی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی نیز ضمن تشکر از خدمات کمیته امداد، گفت: تمامی بانک‌ها موظف هستند وجوهات اعتباری در نظر گرفته شده را به منظور رونق اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد به موقع پرداخت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار